فروشگاه اینترنتی لباس ، پوشاک در رشت
- تاریخ :
- دسته بندی : طراحی سایت
- بـازدید : 413
- نظـرات : 0
- نـویسنده : مدیریت
اگر صاحب یک فروشگاه لباس در گوشهای از شهر هستید؛ روزانه چند مشتری وارد مغازهتان میشوند؟! 200 مشتری؟ 300 مشتری؟ چه تعداد از این افراد با دست پر از فروشگاه خارج میشوند؟
اگر فرض کنیم در بهترین حالت فروش اجناس هم باشید، لازمه فروشتان این است که در فروشگاه حاضر باشید، یا اینکه برای استخدام فروشنده هزینه پرداخت کنید. یعنی اگر یک روز به هر دلیلی مانند کسالت، سفر، تعطیلی مناسبتی، مجبور شوید فروشگاه را تعطیل کنید، عملا آن روز هیچ فروشی نخواهید داشت.
اگر به شما بگوییم راهی وجود دارد که نه تنها در روزهای تعطیل فروشگاه، که در خواب هم میتوانید بفروشید، چه؟! بدون اینکه بخواهید هزینهای اضافی بابت فروشنده بپردازید. تازه علاوه بر آن، تعداد مشتریان نامحدودی از همه جای ایران میتوانید داشته باشید.
یا ممکن است جزو دسته دومی باشید؛ که اصلا فروشگاه فیزیکی پوشاک ندارید و میخواهید با حداقل سرمایه، کسب و کاری در زمینه فروش لباس داشته باشید.
پیشنهادی که برای هر دوی شما داریم، راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. چون برای کسب درآمد از آن، نه محدودیت جغرافیایی تعریف شده است، نه محدودیت زمانی و نه تعداد مشتری. در یک جمله: شما میتوانید محصولتان را در هر زمان و مکان، به هر تعداد مشتری بفروشید.
در این مطلب، قرار است روشهای فروش آنلاین لباس از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس را یاد بگیرید و با کمک آن، به درآمدهای بالا برسید.
اگر به کارهای لازم برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس مثل جستوجو برای محصولات عالی، پیدا کردن طرح رنگی که با شما ارتباط برقرار کند، ساخت برندی که سبک و ظاهری را که به آن علاقه دارید به تصویر بکشد، فکر کنید و این کار، کارِ شاقی به نظرتان برسد جای تعجب نیست. اگر علی رغم این اوصاف میخواهید فروشگاه اینترنتی پوشاک خود را راهاندازی کنید باز هم جای تعجبی ندارد، چرا که تجارت آنلاین پوشاک یک بازار ۸۰ میلیارد دلاری است و یکی از محبوبترین بازارهای خاص در تجارت الکترونیک است. با این حال، ممکن است برای شما سوال باشد که اصلاً چگونه میتوان یک فروشگاه اینترنتی لباس راه انداخت.
راهاندازی یک فروشگاه آنلاین پوشاک موفق چیزی بیش از خرید یک دامنه و سفارش یک آگهی است. فروشگاه موفق به بازار خاصی که انتخاب میکنید، برندی که ایجاد میکنید، کیفیت محصولات و سایت، خدمات مشتریان و راهبردهای پردازش سفارش شما بستگی دارد.
اینکه یک بازار خاص محبوب است، به این معنی نیست که به مشتریان بالقوه دسترسی سریع دارید. در واقع خلاف این موضوع صحت دارد. با افزایش محبوبیت بازار، سرمایهگذاران هم به آن علاقهمند میشوند و فشار برای متمایز کردن فروشگاه شما از صدها فروشگاه دیگر که پیش از شما آنلاین شدهاند افزایش مییابد.
اگر در دنیای تجارت الکترونیک جدید هستید یا به دنبال افزودن پوشاک خاص به کسبوکار در حال رشد خود هستید، این مطلب برای شماست! این مطلب یک راهنمای کامل برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی شماست و همه چیز را از منابع طرح کسبوکار تا استفاده از سفیران برند برای کمک به ایجاد یک رسانهی اجتماعی پرمخاطب پوشش میدهد.
اما قبل از اینکه بروید سراغ انتخاب تکتک محصولات و تصمیمگیری در مورد فونت وبسایت، بگذارید در ابتدا نگاهی کنیم به نحوهی راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس.
شاید مشتریان تا چند سال پیش برای خرید پوشاک بهصورت آنلاین وسواس به خرج میدادند؛ اما امروز با دیدن درآمد بالای فروشگاههایی مانند دیجی استایل و مدیسه میبینیم، که افراد حتی لباس را هم خیلی راحت، آنلاین میخرند. ترجیح میدهند به جای وقت گذراندن در ترافیک، در منزل خود همینطور که روی کاناپه لم دادهاند، خرید خود را انجام دهند
گام دوم: محصولات فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب کنید
برای مشخص کردن محل تامین محصولات خود برنامهریزی کنید و تصمیم بگیرید
اکنون که تصور روشنی از محصولاتی که میخواهید بفروشید دارید و فروشگاه شما داستان برند یکپارچهای پیدا کرده است، زمان آن است که محصولات مناسب را برای فروش در فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید.
راههای بسیار زیادی برای تامین محصولات وجود دارد. در اینجا تنها به برخی از گزینهها اشاره میکنیم:
هنرمندان و سازندگان محلی خود را بررسی کنید
اگر محصولاتی را که دوست دارید در جمعهبازار محلی خود مشاهده کردید، از سازندگان بپرسید که آیا مایل به فروش عمدهی محصولات خود به شما هستند یا نه.
سمساریها و عتیقهفروشیهای محلی را جستجو کنید
فکر میکنید زیبایی پیدا کردن اقلام برای فروشگاه از طریق عتیقهفروشی چیست؟ با این کار قادر به ایجاد تجربهی واقعاً منحصر به فردی خواهید بود. اگر این راه به فروشگاه شما بخورد میتواند راه جالبی برای شروع باشد.
به طور مستقیم به سراغ سازنده بروید
جستجو برای محصول شما با قیمت عمدهفروشی اغلب نتیجههای زیادی میدهد و به شما اجازه میدهد اقلام خود را از هر کجا دریافت کنید.
هنگامی که بازار خودتان را انتخاب کردید، زمان انتخاب محصولات است. پیراهنهای آستین کوتاه میفروشید یا لباسهای زنانه؟ بازار پوشاک تقریباً بینهایت است و میتوانید مطمئن باشید که در بازار خاص شما گزینههای زیادی وجود خواهد داشت.
با این حال، اگر وسوسه شدهاید که دل را به دریا بزنید و همه چیز بفروشید ممکن است قبل از شروع، کارتان تمام شود. هنگامی که یک فروشگاه آنلاین راهاندازی میکنید، بهتر است که کوچک و آهسته شروع کنید و سپس همچنان که رشد میکنید کار خود را توسعه دهید. یک نمونه عالی Mrs Bow Tie است.
Mrs Bow Tie شهرت خود را برای فروش پاپیونهایی بدست آورد که منحصراً در انگلیس ساخته شدهاند. موفقیت آنها فقط با یک خط محصول چنان زیاد بود که طی سه سال، کراوات، دستمال گردن، شال کمر، بند شلوار و دکمه سردست را هم به لیست محصولات خود اضافه کردند و به بیش از ۳۰۰ هزار مشتری کالا فروختند.
فرض کنید تصمیم گرفتهاید یک فروشگاه آنلاین محصولات مخصوص یوگا راهاندازی کنید. به جای قرار دادن انواع محصولات در لیست پیشنهادی خود، محصولات ضروری را که میتوانید فروشگاه خود را با آنها راهاندازی کنید انتخاب کنید. هر نوع محصول، چه یک هودی یا یک جوراب، دارای پتانسیل بالایی برای ساخت برند جدید شماست.
هنگام انتخاب محصولات خود چه چیزهای را باید در نظر بگیرید؟ به این سه نکته دقت کنید:
۱. از کم شروع کنید
مانند مثال بالا، وقتی لیست محصولات را میبندید از کم شروع کنید. اضافه کردن محصولات فراوان از قبل، نه تنها برای مدیریت (از عکاسی از محصول تا وارد کردن در سایت) هزینههای اضافی میتراشد بلکه میتواند پیچیدگیهای رونمایی از فروشگاه را بیشتر کند. این پیچیدگیها میتواند خدماتی را که میدهید تحت تاثیر قرار دهد و به عنوان یک فروشگاه جدید در یک بازار رقابتی، خدمات مشتریان خوب یا بد میتواند کسبوکار شما را موفق کند یا دچار شکست کند.
۲. پیشاپیش فکر کنید
همانطور که میدانیم مد لباس و فشن همیشه در حال تغییر است. ابتدا محصولات پایداری را انتخاب کنید که میتواند به آسانی با سبکهای در حال تغییر سازگار شود؛ مثل پاپیون یا تیشرت که در بالا به آنها اشاره شد. اگر قصد دارید با مد روز بیشتر هماهنگ باشید، با ایجاد یک فروشگاه انعطافپذیر، برای سبکهای در حال تغییر برنامهریزی کنید. میتوانید این کار را با دراپشیپینگ انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که موجودی غیر قابل استفاده روی دستتان نمیماند. در نهایت در دنیای لباس همیشه تغییرات وجود خواهد داشت، بنابراین موفقیت شما به تواناییتان برای پیشبینی آینده و نوآوری و خلاقیت در برخورد با تغییرات بستگی دارد.
۳. تمرکز خود را تنظیم کنید
بله، در ابتدا هر چقدر که میتوانید محدود و مشخص باشید، اما نگاهی هم به هدف نهایی داشته باشید. در مورد اینکه در آینده برند پوشاک آنلاین شما به چه سمتی گسترش پیدا خواهد کرد فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که شما روی هدف نهایی تمرکز کردهاید. این امر تضمین میکند که با اضافه کردن محصولات و رشد فروشگاه در بازار خود، همچنان قادر خواهید بود محصولات جدید یا محبوب را به راحتی به فروشگاه خود اضافه کنید.
گام سوم: مدل کسبوکار فروشگاه آنلاین پوشاک خود را انتخاب کنید
اکنون که بازار خاص خود را انتخاب کردهاید و از محصولاتی که میخواهید بفروشید تصور مشخصی دارید وقت آن است که یک مدل کسبوکار برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید. مدلهای تجاری فروشگاههای پوشاک آنلاین به چهار نوع تقسیم میشوند: چاپی، برش و دوخت سفارشی، خط تولید لباس شخصی و دراپشیپینگ. هر مدل کسبوکار دارای مزایا و معایب خاص خود است و انتخاب بین آنها باید بر اساس هدف کلی، بودجه و مهارتهای شما باشد.
بیایید به هر کدام از آنها دقیقتر نگاه کنیم.
مدل کسبوکار فروشگاه آنلاین لباس چاپی
این گزینه بهترین انتخاب برای کسانی است که مایل به راهاندازی فروشگاه در اسرع وقت و با ارزانترین روش ممکن هستند.
مدل چاپی آسانترین و ارزانترین مدل کسبوکار پوشاک آنلاین است. در این فروشگاهها لوگو یا طرح خودتان را روی یک لباس ساده چاپ میکنید و همه چیز خودکار است. در این مدل تنوع کافی در انواع و رنگها وجود دارد و برای سفارشهای کوچک بهصرفهترین گزینه است.
با این حال، بزرگترین مشکل این است که این نوع فروشگاهها به طور کلی حاشیه سود پایینی دارند و گزینههای کمی برای نشان دادن تگ برندها، برچسبها و سایر موارد ارائه میدهند.
یکی از محبوبترین فروشگاههای چاپی Printful است. در این ویدئو چگونگی کار Printful نشان داده شده:
مدل کسبوکار فروشگاه دوخت و برش سفارشی (Custom Cut-and-Sew Clothing Store)
این مدل برای کسانی که مایلند برند لباس و طراحی خود را راهاندازی کنند بهترین گزینه است.
این مدل کسبوکار فروشگاه لباس آنلاین برای کسانی خوب است که میخواهند خط تولید لباس خود را از پایه بسازند. به این معنی که شما همه چیز – از طراحی لباس تا تولید و ارسال – را خودتان انجام میدهید.
بزرگترین مزیت در این مدل این است که کالایی منحصر به فرد میفروشید و میتوانید محصولات خود را هر طور که مناسب میدانید طراحی کنید. با این وجود، کسبوکارهای سفارشی دوخت و برش مدیریت بسیار زیادی میخواهند زیرا شما مسئول یافتن و هماهنگی الگوزنها و تولیدکنندگان و تامین پارچه هستید. این یعنی مقدار زیادی بودجه و زمان نیاز دارید تا خط اول محصولات خود را راهاندازی کنید.
اگر فرض کنیم در بهترین حالت فروش اجناس هم باشید، لازمه فروشتان این است که در فروشگاه حاضر باشید، یا اینکه برای استخدام فروشنده هزینه پرداخت کنید. یعنی اگر یک روز به هر دلیلی مانند کسالت، سفر، تعطیلی مناسبتی، مجبور شوید فروشگاه را تعطیل کنید، عملا آن روز هیچ فروشی نخواهید داشت.
اگر به شما بگوییم راهی وجود دارد که نه تنها در روزهای تعطیل فروشگاه، که در خواب هم میتوانید بفروشید، چه؟! بدون اینکه بخواهید هزینهای اضافی بابت فروشنده بپردازید. تازه علاوه بر آن، تعداد مشتریان نامحدودی از همه جای ایران میتوانید داشته باشید.
یا ممکن است جزو دسته دومی باشید؛ که اصلا فروشگاه فیزیکی پوشاک ندارید و میخواهید با حداقل سرمایه، کسب و کاری در زمینه فروش لباس داشته باشید.
پیشنهادی که برای هر دوی شما داریم، راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. چون برای کسب درآمد از آن، نه محدودیت جغرافیایی تعریف شده است، نه محدودیت زمانی و نه تعداد مشتری. در یک جمله: شما میتوانید محصولتان را در هر زمان و مکان، به هر تعداد مشتری بفروشید.
در این مطلب، قرار است روشهای فروش آنلاین لباس از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس را یاد بگیرید و با کمک آن، به درآمدهای بالا برسید.
اگر به کارهای لازم برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس مثل جستوجو برای محصولات عالی، پیدا کردن طرح رنگی که با شما ارتباط برقرار کند، ساخت برندی که سبک و ظاهری را که به آن علاقه دارید به تصویر بکشد، فکر کنید و این کار، کارِ شاقی به نظرتان برسد جای تعجب نیست. اگر علی رغم این اوصاف میخواهید فروشگاه اینترنتی پوشاک خود را راهاندازی کنید باز هم جای تعجبی ندارد، چرا که تجارت آنلاین پوشاک یک بازار ۸۰ میلیارد دلاری است و یکی از محبوبترین بازارهای خاص در تجارت الکترونیک است. با این حال، ممکن است برای شما سوال باشد که اصلاً چگونه میتوان یک فروشگاه اینترنتی لباس راه انداخت.
راهاندازی یک فروشگاه آنلاین پوشاک موفق چیزی بیش از خرید یک دامنه و سفارش یک آگهی است. فروشگاه موفق به بازار خاصی که انتخاب میکنید، برندی که ایجاد میکنید، کیفیت محصولات و سایت، خدمات مشتریان و راهبردهای پردازش سفارش شما بستگی دارد.
اینکه یک بازار خاص محبوب است، به این معنی نیست که به مشتریان بالقوه دسترسی سریع دارید. در واقع خلاف این موضوع صحت دارد. با افزایش محبوبیت بازار، سرمایهگذاران هم به آن علاقهمند میشوند و فشار برای متمایز کردن فروشگاه شما از صدها فروشگاه دیگر که پیش از شما آنلاین شدهاند افزایش مییابد.
اگر در دنیای تجارت الکترونیک جدید هستید یا به دنبال افزودن پوشاک خاص به کسبوکار در حال رشد خود هستید، این مطلب برای شماست! این مطلب یک راهنمای کامل برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی شماست و همه چیز را از منابع طرح کسبوکار تا استفاده از سفیران برند برای کمک به ایجاد یک رسانهی اجتماعی پرمخاطب پوشش میدهد.
اما قبل از اینکه بروید سراغ انتخاب تکتک محصولات و تصمیمگیری در مورد فونت وبسایت، بگذارید در ابتدا نگاهی کنیم به نحوهی راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس.
راهاندازی فروشگاه اینترنتی لباس ایدۀ خوبی است؟
نیاز به لباس و پوشاک برای افراد، همواره وجود داشته، دارد و خواهد داشت؛ پس نیاز و تقاضای آن هیچوقت از بین نمیرود. هر چند حتی اگر اینطور هم نبود؛ خودتان باید این نیاز را ایجاد میکردید. اما به هر حال از این جهت کارتان راحت است و مطمئن باشید، اگر فروشگاه خوبی داشته باشید، میتوانید خوب بفروشید.شاید مشتریان تا چند سال پیش برای خرید پوشاک بهصورت آنلاین وسواس به خرج میدادند؛ اما امروز با دیدن درآمد بالای فروشگاههایی مانند دیجی استایل و مدیسه میبینیم، که افراد حتی لباس را هم خیلی راحت، آنلاین میخرند. ترجیح میدهند به جای وقت گذراندن در ترافیک، در منزل خود همینطور که روی کاناپه لم دادهاند، خرید خود را انجام دهند
مرحله اول: تعیین بازار خاص فروشگاه
تعیین بازار خاص برای شروع کار خیلی مهم است. شما باید بدانید روی چه بازاری از لباس تمرکز خواهید داشت و چه کالایی را میفروشید. با این کار پرسونای خود را بهتر میشناسید و فرآیند بازاریابی و کمپینهای تبلیغاتی شما موثرتر خواهد بود. به عنوان مدیر فروشگاه این کار را خودتان انجام دهید تا مشتریان هدف خود را بشناسید و محصولات مرتبط با مخاطبتان را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید بازار خود را درست انتخاب کنید به نکات زیر توجه کنید:- تا حد امکان متمایز بودن را هدف اصلی خود قرار دهید. منحصر بهفرد بودن به معنای جذب مشتری وفادار است.
- بازاری را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. اشتیاق و جذابیت بازار، باعث میشود که همیشه انرژی داشته باشید و حتی با حجم کاری بالا، دیرتر خسته شوید.
- مطئمن شوید که بازار انتخابی شما مشتری و درآمد دارد
- آیا ارزشی به بازار میافزایید و میتوانید خودتان را به عنوان عنصر مهمی معرفی کنید؟
مرحله دوم: انتخاب و تامین محصولات
با توجه به نوع محصولی که انتخاب کردهاید، به سراغ عمدهفروش مناسب رفته و اقدام به تهیه کالا کنید. شاید فکر فروختن همه چیز در ذهن شما بیاید ولی فراموش نکنید که سنگ بزرگ علامت نزدن است. برای شروع کار از بلند پروازیهای محکوم به شکست بپرهیزید. وقتی که طراحی سایت لباس میکنید، بهتر است با اقلام کم و آهسته شروع کنید و در ادامه با رشد بیزنس و جاافتادن برندتان، شروع به اضافه کردن محصول به سایت کنید.گام دوم: محصولات فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب کنید
برای مشخص کردن محل تامین محصولات خود برنامهریزی کنید و تصمیم بگیرید
اکنون که تصور روشنی از محصولاتی که میخواهید بفروشید دارید و فروشگاه شما داستان برند یکپارچهای پیدا کرده است، زمان آن است که محصولات مناسب را برای فروش در فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید.
راههای بسیار زیادی برای تامین محصولات وجود دارد. در اینجا تنها به برخی از گزینهها اشاره میکنیم:
هنرمندان و سازندگان محلی خود را بررسی کنید
اگر محصولاتی را که دوست دارید در جمعهبازار محلی خود مشاهده کردید، از سازندگان بپرسید که آیا مایل به فروش عمدهی محصولات خود به شما هستند یا نه.
سمساریها و عتیقهفروشیهای محلی را جستجو کنید
فکر میکنید زیبایی پیدا کردن اقلام برای فروشگاه از طریق عتیقهفروشی چیست؟ با این کار قادر به ایجاد تجربهی واقعاً منحصر به فردی خواهید بود. اگر این راه به فروشگاه شما بخورد میتواند راه جالبی برای شروع باشد.
به طور مستقیم به سراغ سازنده بروید
جستجو برای محصول شما با قیمت عمدهفروشی اغلب نتیجههای زیادی میدهد و به شما اجازه میدهد اقلام خود را از هر کجا دریافت کنید.
هنگامی که بازار خودتان را انتخاب کردید، زمان انتخاب محصولات است. پیراهنهای آستین کوتاه میفروشید یا لباسهای زنانه؟ بازار پوشاک تقریباً بینهایت است و میتوانید مطمئن باشید که در بازار خاص شما گزینههای زیادی وجود خواهد داشت.
با این حال، اگر وسوسه شدهاید که دل را به دریا بزنید و همه چیز بفروشید ممکن است قبل از شروع، کارتان تمام شود. هنگامی که یک فروشگاه آنلاین راهاندازی میکنید، بهتر است که کوچک و آهسته شروع کنید و سپس همچنان که رشد میکنید کار خود را توسعه دهید. یک نمونه عالی Mrs Bow Tie است.
Mrs Bow Tie شهرت خود را برای فروش پاپیونهایی بدست آورد که منحصراً در انگلیس ساخته شدهاند. موفقیت آنها فقط با یک خط محصول چنان زیاد بود که طی سه سال، کراوات، دستمال گردن، شال کمر، بند شلوار و دکمه سردست را هم به لیست محصولات خود اضافه کردند و به بیش از ۳۰۰ هزار مشتری کالا فروختند.
فرض کنید تصمیم گرفتهاید یک فروشگاه آنلاین محصولات مخصوص یوگا راهاندازی کنید. به جای قرار دادن انواع محصولات در لیست پیشنهادی خود، محصولات ضروری را که میتوانید فروشگاه خود را با آنها راهاندازی کنید انتخاب کنید. هر نوع محصول، چه یک هودی یا یک جوراب، دارای پتانسیل بالایی برای ساخت برند جدید شماست.
هنگام انتخاب محصولات خود چه چیزهای را باید در نظر بگیرید؟ به این سه نکته دقت کنید:
۱. از کم شروع کنید
مانند مثال بالا، وقتی لیست محصولات را میبندید از کم شروع کنید. اضافه کردن محصولات فراوان از قبل، نه تنها برای مدیریت (از عکاسی از محصول تا وارد کردن در سایت) هزینههای اضافی میتراشد بلکه میتواند پیچیدگیهای رونمایی از فروشگاه را بیشتر کند. این پیچیدگیها میتواند خدماتی را که میدهید تحت تاثیر قرار دهد و به عنوان یک فروشگاه جدید در یک بازار رقابتی، خدمات مشتریان خوب یا بد میتواند کسبوکار شما را موفق کند یا دچار شکست کند.
۲. پیشاپیش فکر کنید
همانطور که میدانیم مد لباس و فشن همیشه در حال تغییر است. ابتدا محصولات پایداری را انتخاب کنید که میتواند به آسانی با سبکهای در حال تغییر سازگار شود؛ مثل پاپیون یا تیشرت که در بالا به آنها اشاره شد. اگر قصد دارید با مد روز بیشتر هماهنگ باشید، با ایجاد یک فروشگاه انعطافپذیر، برای سبکهای در حال تغییر برنامهریزی کنید. میتوانید این کار را با دراپشیپینگ انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که موجودی غیر قابل استفاده روی دستتان نمیماند. در نهایت در دنیای لباس همیشه تغییرات وجود خواهد داشت، بنابراین موفقیت شما به تواناییتان برای پیشبینی آینده و نوآوری و خلاقیت در برخورد با تغییرات بستگی دارد.
۳. تمرکز خود را تنظیم کنید
بله، در ابتدا هر چقدر که میتوانید محدود و مشخص باشید، اما نگاهی هم به هدف نهایی داشته باشید. در مورد اینکه در آینده برند پوشاک آنلاین شما به چه سمتی گسترش پیدا خواهد کرد فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که شما روی هدف نهایی تمرکز کردهاید. این امر تضمین میکند که با اضافه کردن محصولات و رشد فروشگاه در بازار خود، همچنان قادر خواهید بود محصولات جدید یا محبوب را به راحتی به فروشگاه خود اضافه کنید.
گام سوم: مدل کسبوکار فروشگاه آنلاین پوشاک خود را انتخاب کنید
اکنون که بازار خاص خود را انتخاب کردهاید و از محصولاتی که میخواهید بفروشید تصور مشخصی دارید وقت آن است که یک مدل کسبوکار برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید. مدلهای تجاری فروشگاههای پوشاک آنلاین به چهار نوع تقسیم میشوند: چاپی، برش و دوخت سفارشی، خط تولید لباس شخصی و دراپشیپینگ. هر مدل کسبوکار دارای مزایا و معایب خاص خود است و انتخاب بین آنها باید بر اساس هدف کلی، بودجه و مهارتهای شما باشد.
بیایید به هر کدام از آنها دقیقتر نگاه کنیم.
مدل کسبوکار فروشگاه آنلاین لباس چاپی
این گزینه بهترین انتخاب برای کسانی است که مایل به راهاندازی فروشگاه در اسرع وقت و با ارزانترین روش ممکن هستند.
مدل چاپی آسانترین و ارزانترین مدل کسبوکار پوشاک آنلاین است. در این فروشگاهها لوگو یا طرح خودتان را روی یک لباس ساده چاپ میکنید و همه چیز خودکار است. در این مدل تنوع کافی در انواع و رنگها وجود دارد و برای سفارشهای کوچک بهصرفهترین گزینه است.
با این حال، بزرگترین مشکل این است که این نوع فروشگاهها به طور کلی حاشیه سود پایینی دارند و گزینههای کمی برای نشان دادن تگ برندها، برچسبها و سایر موارد ارائه میدهند.
یکی از محبوبترین فروشگاههای چاپی Printful است. در این ویدئو چگونگی کار Printful نشان داده شده:
مدل کسبوکار فروشگاه دوخت و برش سفارشی (Custom Cut-and-Sew Clothing Store)
این مدل برای کسانی که مایلند برند لباس و طراحی خود را راهاندازی کنند بهترین گزینه است.
این مدل کسبوکار فروشگاه لباس آنلاین برای کسانی خوب است که میخواهند خط تولید لباس خود را از پایه بسازند. به این معنی که شما همه چیز – از طراحی لباس تا تولید و ارسال – را خودتان انجام میدهید.
بزرگترین مزیت در این مدل این است که کالایی منحصر به فرد میفروشید و میتوانید محصولات خود را هر طور که مناسب میدانید طراحی کنید. با این وجود، کسبوکارهای سفارشی دوخت و برش مدیریت بسیار زیادی میخواهند زیرا شما مسئول یافتن و هماهنگی الگوزنها و تولیدکنندگان و تامین پارچه هستید. این یعنی مقدار زیادی بودجه و زمان نیاز دارید تا خط اول محصولات خود را راهاندازی کنید.