شرکت عمران و مسکن سازان ، سایت شرکتی رشت
- تاریخ :
- دسته بندی : طراحی سایت
- بـازدید : 309
- نظـرات : 0
- نـویسنده : مدیریت
طراحی سایت ساختمانی و عمرانی امروزه نوین ترین روش برندسازی شرکت های ساخت و ساز است. در فضای رقابت و تعدد شرکت های ساختمانی در ایران، برندسازی صحیح و مشهور شدن در فضای مجازی میتواند یکی از بهترین راه های جذب سرمایه و مشتری باشد. شرکت های ساختمانی بر اساس سوابق و تجارب خود، همواره سعی دارند تا پروژه های بیشتری را به سرانجام برسانند.
ضمن بالاتر رفتن سود، چنین شرکت هایی میتوانند در درازمدت صاحب نام و برند برتر صنعت ساخت و ساز ساختمانی شوند. سایت چنین شرکت هایی در واقع پرستیژ و قدرت آن ها را در فضای اینترنت در مقایسه با رقبا به نمایش میگذارد. بنابراین شرکت های ساختمانی باید طراحی سایت خود را به باتجربه ترین و خلاق ترین طراحان سایت بسپارند. همچنین در چنین فضایی مخاطب یا همان مشتری بالقوه شما توجه ویژه ای به امکانات مجازی سایت شما دارد.
شما باید سعی کنید تا ضمن سفارش یک طراحی اصولی در سایت، نیازهای مخاطبان و ابزارهای رفع این نیازها در فضای آنلاین را کاملا بشناسید. بسیاری از شرکت های ساخت و ساز با استفاده از ابزار قدرتمند بر روی سایت های خود، درواقع قدرت رقبای خود در این عرصه را به چالش میکشند.
فعالیت شرکتهای عمرانی در حوزههای مختلفی چون پروژههای ساختمانی، پروژههای صنعتی، آبی، راه سازی و … صورت میگیرد. طراحی سایت عمرانی، فرصت مناسبی جهت اطلاع رسانی کامل برای مشتری میباشد. در یک سایت عمرانی بیان سوابق، پروژهها و نمونه کارهای انجام شده و در حال انجام، جهت جذب مشتریان بسیار موثر میباشد.
اصول طراحی سایت ساختمانی و عمرانی
طراحی سایت ساختمانی شاید در مقایسه با سایر انواع سایت ها که پتانسیل ارائه خدمات بیشتر را دارند، ساده به نظر بیاید. اما امروزه تفاوت ها در ابزار و امکانات در چنین سایت هایی در حوزه ساختمان سازی نشان داده میشود. درعین توجه به این ابزار و امکانات، شما در صورتی که میخواهید به عنوان یک سایت مرجع در حوزه ساختمان شناخته شوید، یک سری صفحات را باید حتما روی سایت خود داشته باشید. در قسمت های بعدی مطلب این صفحات بررسی میشوند. فعلا بیایید در مورد مهم ترین اصول ساخت سایت عمرانی بیشتر بدانیم.
اصل اول؛ طراحی ریسپانسیو!
نتایج تحقیقات و مطالعات چند سال اخیر نشان میدهد که اکثر کاربران فضای اینترنت از گوشی یا تبلت برای بررسی صفحات مورد نظر خود در اینترنت استفاده میکنند. این درحالی است که تا قبل از ظهور و گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، کامپیوترها ابزار اصلی جستجو در اینترنت بودند. پیش بینی ها بیانگر این است که با پیشرفت تکنولوژی ساخت گوشی های هوشمند، تا چندسال آینده بیش از 80 درصد جستجوهای اینترنتی با گوشی یا تبلت انجام خواهد شد.
طبیعی است که در چنین شرایطی قالب های وبلاگی و قدیمی سایت به هیچ وجه پاسخگوی مخاطبان شما نخواهند بود. کاربران در جستجو با گوشی های هوشمند با قالب های قدیمی به مشکل بر میخورند. زوم کردن مدام و پریدن صفحه از جایی به جای دیگر ممکن است مخاطب شما را تا اندازه ای آزار دهد که از خیر سایت شما بگذرد.
طراحان حرفه ای امروزه با طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرای سایت شما، اندازه آن را برای هر وسیله ای مانند موبایل، تبلت، کامپیوتر و... متناسب میکنند. مزیت چنین سایتی این است که کاربر نیازی به زوم کردن یا انتظار بیش از حد برای بررسی صفحات سایت شما ندارد. ساخت سایت شرکتی در صورتی که به صورت واکنش گرا طراحی شود، می تواند با توجه به عدم رعایت این اصل از سوی بسیاری از رقبا، امتیاز مثبت بالایی از گوگل برای راحتی کاربران سایت دریافت کند.
در طراحی سایت ساختمانی و عمرانی شاید به این امر توجه زیادی نشود اما توصیه جدی ما به شما این است که از طراح خود ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن صفحات را بخواهید تا خیل عظیم مخاطبان و مشتریان جستجوکننده با موبایل را از دست ندهید.
اصل دوم؛ رابط کاربری قدرتمند داشته باشید
ساخت سایت ساختمانی شاید برای بسیاری از شرکت ها، تنها منحصر به چند صفحه معرفی شرکت، پروژه ها و اطلاعات تماس باشد. اما اگر میخواهید سایت شما رتبه اول صفحات جستجوی گوگل را در زمینه ساختمان و ساخت و ساز از آن خود کند، باید متفاوت عمل کنید. رابط کاربری یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین نقاط در طراحی یک سایت ساختمانی است.
رابط کاربری ساده و در عین حال زیبا، میتواند نرخ تبدیل سایت، ماندگاری مشتری و در یک کلام وفاداری افراد به سایت شما را افزایش دهد. یک طراح باهوش برای ساخت وبسایت شرکت ساختمانی و عمرانی، ترکیبی از تجربه های کاربری را برای زیبایی و راحتی رابط کاربری سایت استفاده میکند. درواقع شما با این روش طراحی میتوانید نظر هر کاربری را تا حد زیادی به صفحات مختلف سایت خود جلب کنید
ضمن بالاتر رفتن سود، چنین شرکت هایی میتوانند در درازمدت صاحب نام و برند برتر صنعت ساخت و ساز ساختمانی شوند. سایت چنین شرکت هایی در واقع پرستیژ و قدرت آن ها را در فضای اینترنت در مقایسه با رقبا به نمایش میگذارد. بنابراین شرکت های ساختمانی باید طراحی سایت خود را به باتجربه ترین و خلاق ترین طراحان سایت بسپارند. همچنین در چنین فضایی مخاطب یا همان مشتری بالقوه شما توجه ویژه ای به امکانات مجازی سایت شما دارد.
شما باید سعی کنید تا ضمن سفارش یک طراحی اصولی در سایت، نیازهای مخاطبان و ابزارهای رفع این نیازها در فضای آنلاین را کاملا بشناسید. بسیاری از شرکت های ساخت و ساز با استفاده از ابزار قدرتمند بر روی سایت های خود، درواقع قدرت رقبای خود در این عرصه را به چالش میکشند.
مزایای طراحی سایت عمرانی چیست؟
امروزه افراد برای استفاده از هر محصول یا خدمتی ابتدا در اینترنت درباره آن جست و جو میکنند. پس بسیار مهم است تا در فضای دیجیتال حضور پیدا کرده و کسب و کار خود را به آنها معرفی کنید. در این راستا طراحی سایت عمرانی رونق بسیاری پیدا کرده است. مجریان پروژههای عمرانی این فرصت را پیدا میکنند تا به طور دقیق کسب و کار خود را به کاربر معرفی کرده و با نمایش نمونه کارها، هم اعتماد مشتری را جلب کرده و هم تصمیم گیری را برای او آسانتر نمایند.فعالیت شرکتهای عمرانی در حوزههای مختلفی چون پروژههای ساختمانی، پروژههای صنعتی، آبی، راه سازی و … صورت میگیرد. طراحی سایت عمرانی، فرصت مناسبی جهت اطلاع رسانی کامل برای مشتری میباشد. در یک سایت عمرانی بیان سوابق، پروژهها و نمونه کارهای انجام شده و در حال انجام، جهت جذب مشتریان بسیار موثر میباشد.
امکانات طراحی سایت عمرانی چیست؟
با توجه به حوزه فعالیتهای متنوع در حوزه عمران برای هر یک میتوان امکانات خاص خود را تعریف کرد. اما به طور کلی میتوان به موارد زیر اشاره نمود :طراحی بخش درباره ما :
در بخش در باره ما میتوان سال تاسیس شرکت، استراتژیها، اهداف و ماموریتها، قابلیتها و تواناییهای شرکت را بیان کرد.طراحی بخش تماس با ما :
در این بخش اطلاعات تماس، آدرس، نمایش نقشه گوگل میتواند به کاربران نمایش داده شود.طراحی بخش معرفی خدمات :
در این بخش تمامی زمینههای کاری که شرکت قابلیت انجام آن را دارد، به صورت دستهبندی های مشخص برای مشتری تعریف میشوند. همچنین تجهیزات و دستگاهها نیز میتوانند جهت معرفی به کاربر در دسته بندیهای مختلف قرار گیرند.طراحی بخش معرفی پروژهها :
معرفی نمونه کارها از مهم ترین اجزای طراحی سایت عمرانی به شمار میآید. در این بخش پروژه های انجام شده و در حال انجام به همراه اطلاعات و تصاویر مربوطه درج میشوند. این بخش نقش بسیار مهمی در کسب اعتبار شرکت شما دارد.طراحی بخش گالری تصاویر و ویدئویی :
تولید محتوای جذاب و با کیفیت در جذب مخاطب و کسب رتبه بالاتر در سئو همواره باید در اولویت قرار گیرد. محتوای تصویری و ویدئویی همواره جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. تصاویر و ویدئوهای پروژههای شما میتواند در یک بخش جداگانه جهت معرفی به مشتریان قرار گیرند.طراحی بخش عضویت ها و گواهی ها :
قرار دادن گواهی ها و عضویت ها جهت نمایش اعتبار شرکت و جلب اعتماد مشتریان بسیار حائز اهمیت است.طراحی بخش پشتیبانی :
در این بخش میتوانید به پرسشهای احتمالی مشتریان پاسخ دهید. همچنین میتوانید یک دسته بندی از پرسشهای متداولی که در زمینه کاری شما وجود دارد، به همراه پاسخ آنها در اختیار کاربران قرار دهید.طراحی بخش اخبار و رویدادها:
در این بخش میتوان اخبار مربوط به حوزه کاری، رویدادها، همایشها و عقد قراردادها را جای داد. به روز بودن در این بخش میتواند حجم مخاطب زیادی را به سایت سرازیر کرده و ترافیک سایت را افزایش دهد.صفحات و ابزاری که باید در طراحی سایت ساختمانی و عمرانی داشته باشید
در قسمت های بالایی مطلب به نکته مهمی اشاره کردیم. طراح با آگاهی از نیازهای مشتریان شما، صفحات و ابزاری را در ساخت سایت ساختمانی در نظر بگیرد. این صفحات مزیت یا ابزار ویژه سایت شما نیستند بلکه صفحات اجباری هستند که برای معرفی صحیح و جامع خود و شرکت به آن ها نیاز دارید. تعدادی از این صفحات عبارتند از:
- درباره ما: شامل اطلاعاتی از تاریخچه تاسیس، افتخارات و جوایز، مدیرعامل، پرسنل، تعداد پروژه ها و... به صورت کلی.
- حوزه های فعالیت شرکت ساختمانی: مخاطب باید دقیقا از نوع پروژه هایی که اجرا میکنید آگاه باشد. برخی از شرکتها اصلا پروژه های خصوصی ندارند. شما باید در این قسمت مخاطب را از نوع فعالیت خود آگاه کنید.
- اهداف و چشم انداز شرکت: اعتبار و پرستیژ شما در چنین صفحه ای میتواند بلندپروازی و فکرهای بزرگ شرکت ساختمانی شما را به مشتری نشان دهد. نقش قالب های گرافیکی در چنین صفحاتی بسیار مهم است.
- گواهینامه ها، جوایز، امتیازات و تقدیرنامه ها: هرآنچه که در این زمینه ها از سازمان ها و مراکز مختلف دریافت نمودهاید را حتما باید در یک صفحه مجزا به نمایش بگذارید. این صفحات نقش ویژهای در اعتمادسازی مشتری دارند.
- معرفی دقیق اعضای هیئت مدیره و چارت سازمانی: در شرکت های بزرگ این امر میتواند در اخذ اعتماد مشتریان بسیار موثر باشد. نام، سوابق و اطلاعات اعضای هیئت مدیره، مهندسین ناظر، کنترل و اجرای پروژه باید در این صفحه بیان شود. متاسفانه این صفحه از چشم بسیاری از شرکت های ساختمانی و عمرانی پنهان میماند.
- پروژه های اجراشده یا در دست اجرا: قالب های گرافیکی تصویری و ویدیویی در این صفحات میتوانند اقتدار شما را در کار اجرایی به مشتری نشان دهند. همچنین تاریخ شروع، اتمام و درصد اجرای پروژه ها نیز بهتر است بیان شود.
- بهداشت و ایمنی: اگر یک شرکت بین المللی ساخت و ساز هستید، در هنگام طراحی سایت تاسیساتی یا راه اندازی سایت ساختمانی و عمرانی خود حتما قسمت هایی مانند HSE و تحقیق و توسعه را در سایت خود درنظر بگیرید. برای بسیاری از طرفهای خارجی این قسمت ها اهمیت ویژه ای دارند.
اصول طراحی سایت ساختمانی و عمرانی
طراحی سایت ساختمانی شاید در مقایسه با سایر انواع سایت ها که پتانسیل ارائه خدمات بیشتر را دارند، ساده به نظر بیاید. اما امروزه تفاوت ها در ابزار و امکانات در چنین سایت هایی در حوزه ساختمان سازی نشان داده میشود. درعین توجه به این ابزار و امکانات، شما در صورتی که میخواهید به عنوان یک سایت مرجع در حوزه ساختمان شناخته شوید، یک سری صفحات را باید حتما روی سایت خود داشته باشید. در قسمت های بعدی مطلب این صفحات بررسی میشوند. فعلا بیایید در مورد مهم ترین اصول ساخت سایت عمرانی بیشتر بدانیم.
اصل اول؛ طراحی ریسپانسیو!
نتایج تحقیقات و مطالعات چند سال اخیر نشان میدهد که اکثر کاربران فضای اینترنت از گوشی یا تبلت برای بررسی صفحات مورد نظر خود در اینترنت استفاده میکنند. این درحالی است که تا قبل از ظهور و گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، کامپیوترها ابزار اصلی جستجو در اینترنت بودند. پیش بینی ها بیانگر این است که با پیشرفت تکنولوژی ساخت گوشی های هوشمند، تا چندسال آینده بیش از 80 درصد جستجوهای اینترنتی با گوشی یا تبلت انجام خواهد شد.
طبیعی است که در چنین شرایطی قالب های وبلاگی و قدیمی سایت به هیچ وجه پاسخگوی مخاطبان شما نخواهند بود. کاربران در جستجو با گوشی های هوشمند با قالب های قدیمی به مشکل بر میخورند. زوم کردن مدام و پریدن صفحه از جایی به جای دیگر ممکن است مخاطب شما را تا اندازه ای آزار دهد که از خیر سایت شما بگذرد.
طراحان حرفه ای امروزه با طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرای سایت شما، اندازه آن را برای هر وسیله ای مانند موبایل، تبلت، کامپیوتر و... متناسب میکنند. مزیت چنین سایتی این است که کاربر نیازی به زوم کردن یا انتظار بیش از حد برای بررسی صفحات سایت شما ندارد. ساخت سایت شرکتی در صورتی که به صورت واکنش گرا طراحی شود، می تواند با توجه به عدم رعایت این اصل از سوی بسیاری از رقبا، امتیاز مثبت بالایی از گوگل برای راحتی کاربران سایت دریافت کند.
در طراحی سایت ساختمانی و عمرانی شاید به این امر توجه زیادی نشود اما توصیه جدی ما به شما این است که از طراح خود ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن صفحات را بخواهید تا خیل عظیم مخاطبان و مشتریان جستجوکننده با موبایل را از دست ندهید.
اصل دوم؛ رابط کاربری قدرتمند داشته باشید
ساخت سایت ساختمانی شاید برای بسیاری از شرکت ها، تنها منحصر به چند صفحه معرفی شرکت، پروژه ها و اطلاعات تماس باشد. اما اگر میخواهید سایت شما رتبه اول صفحات جستجوی گوگل را در زمینه ساختمان و ساخت و ساز از آن خود کند، باید متفاوت عمل کنید. رابط کاربری یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین نقاط در طراحی یک سایت ساختمانی است.
رابط کاربری ساده و در عین حال زیبا، میتواند نرخ تبدیل سایت، ماندگاری مشتری و در یک کلام وفاداری افراد به سایت شما را افزایش دهد. یک طراح باهوش برای ساخت وبسایت شرکت ساختمانی و عمرانی، ترکیبی از تجربه های کاربری را برای زیبایی و راحتی رابط کاربری سایت استفاده میکند. درواقع شما با این روش طراحی میتوانید نظر هر کاربری را تا حد زیادی به صفحات مختلف سایت خود جلب کنید