خرید آنلاین با فروشگاه آنلاین ، آسوده خرید کنید
- تاریخ :
- دسته بندی : طراحی سایت / طراحی وبسایت
- بـازدید : 329
- نظـرات : 0
- نـویسنده : مدیریت
فروشگاه اینترنتی چیست؟ و چگونه کار میکند؟
امروزه واژه فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه آنلاین به مراتب از جاهای مختلفی شنیده میشود و کمتر کسی را می توان یافت با داشتن دسترسی به اینترنت خرید اینترنتی نکرده باشد. در این مقاله قصد داریم تا درباره ی پاسخ سوال فروشگاه اینترنتی چیست و تمامی مسائل مرتبط به فروشگاه اینترنتی را از ابتدا بررسی خواهیم کرد.
تاریخ فروشگاه اینترنتی
در سال ۱۹۹۱ آقای برنزلی استاد دانشگاه ام آی تی مفهوم تجارت الکترونیک را پایه گذاری کرد و در سال ۱۹۹۴ پس از ارائه مفاهیم بانکداری آنلاین خرید اینترنتی متولد شد. در زیر لیست اولین ها در حوزه آنلای را قرار داده ایم.
پیتزا هات (Pizza Hut)
کمپانی اینترشاپ: ارائه دهنده راهکارهای تجاری برای کسب و کارهای بزرگ
شرکت آمازون: نخست به عنوان فروشگاه کتاب آغاز به کار کرد
ای بی (e-Bay): در حوزه مزایده ی اینترنتی به فعالیت می پردازد
فروش اینترنتی چیست؟ چرا کسب و کارها باید از آن بهره برند؟
فروش اینترنتی چیست؟ چرا کسب و کارها باید از آن بهره برند؟ فروش اینترنتی امروزه به یکی از دغدغههای اصلی صاحبان مشاغل تبدیلشده است. همه کسبوکارها تمام تلاش خود را در راستای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود به کار میگیرند. صاحبان مشاغل مختلف تا چندی پیش گوشبهزنگ اخبار و اطلاعات حوزه کسبوکار خود بودند و کاملاً رقبای خود و بازار را رصد میکردند. اگر تا یک دهه گذشته فروشگاهی با دکوراسیون زیبا داشتید و آن را با انواع محصولات و خدمات خود پر میکردید و مشتریان زیادی جذب فروشگاه شما میشدند، اما پیشرفت تکنولوژی، فناوری اطلاعات و دنیای مجازی انقلابی در حوزه کسبوکار ایجاد کرده است. با وجود بازار جدید اگر به فکر فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود نباشید، رقبا به راحتی از شما پیشی خواهند گرفت و بهطورجدی دچار مشکلات زیادی خواهید شد.
تعریف فروش اینترنتی
همهٔ ما بارها برای خرید مایحتاج روزمره زندگی به فروشگاههای مختلف مراجعه و کالاهای موردنیاز خود را با پرداخت هزینهٔ آنها خریداری کردیم. اتفاقی که در دنیای مجازی بخصوص در یک دهه اخیر توجه بسیاری از صاحبان کسبوکارها را به خود جلب کرده، فروش اینترنتی محصولات و خدمات است. به این تعریف توجه کنید: هرگاه فرایند سفارش بهصورت آنلاین و تحویل کالا از طریق تحویل پستی انجام گرفت و هرگاه سفارش بهصورت مجازی و تحویل آن بهصورت دانلود بود ( مانند: فیلم های آموزشی و خرید نرم افزار) به آن فروش اینترنتی گفته میشود.
انواع فروش اینترنتی
امروزه دامنهٔ فروش اینترنتی گسترده شده، تعداد زیادی از صاحبان مشاغل با انواع محصولات و خدمات با فروش اینترنتی سعی درگرفتن سهم بیشتر بازار و جذب مشتری دارند. در اینجا بهطور اختصار به آنها اشاره میکنیم.
خریدوفروش و حراج کالاهای مختلف. مانند: انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازمخانگی، مواد غذایی و …
تبلیغات اینترنتی
ارائه خدمات تخصصی به دیگران. مانند: آموزشبه صورت آنلاین
چندرسانهای یا مالتی مدیا.
خدمات مربوط به ایمیل
تهیه و ارائه نرمافزارهای مالی واداری
و …
اینها گوشهای از انواع فروش آنلاین است.
مزایا
همانطور که همه میدانیم با کمک دنیای مجازی مرز و زمان دیگر معنای ندارد. فروش اینترنتی جای خود را در بسیاری از کسبوکارها بازکرده است. دیگر نیازی نیست که حتماً یک فروشگاه در فلان خیابان و یا پاساژ داشته باشید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید. فروش اینترنتی این کار را برای شما بسیار راحت کرده است. همراه ما باشید تا برخی از مزایای آن را بررسی کنیم.
بدون محدودیت زمانی و مکانی میتوانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید و فروش قرار دهید.
هرچقدر فضای فروشگاه فیزیکی شما بزرگ باشد، بازهم تعداد محدودی قادر خواهند بود که از محصولات و خدمات شما خرید کنند. اما درفروش اینترنتی در طول شبانهروز هزاران هزار نفر قادر خواهند بود از فروشگاه شما خرید کنند.
دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات شما از هر نقطه امکانپذیر است و نیاز به حضور فیزیکی مشتری وجود ندارد.
با توجه به نفوذ اینترنت در جامعه، افزایش قدرت خرید بالا رفته و کاربران بهراحتی میتوانند با مقایسه کردن محصولات در فروشگاههای متعدد اینترنتی خرید خود را بهراحتی انجام دهند.
درفروش اینترنتی مرزها دیگر معنایی ندارند و میتوانید روی بازار جهانی فکر کنید.
برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی، در مقایسه با زدن یک فروشگاه فیزیکی هزینههای شما پایینتر خواهد بود.
و …
انواع فروشگاههای اینترنتی
فروشگاه کالای فیزیکی
اصطلاح انگلیسی فروشگاه کالای فیزیکی tangible shop میباشد؛ در این نوع فروشگاهها محصولات به صورت فیزیکی عرضه میشود. یعنی محصولات همانند کلمه tangible قابل رویت است مانند خرید لپ تاپ، تلویزیون و … در این نوع فروشگاه کاربر پس از خرید محصول مورد علاقه خود از سوی فروشگاه اینترنتی مربوطه اعلانی مبنی بر آنکه محصول مورد نظر در تاریخ مشخص به دست شما خواهد رسید، دریافت می کند. کارمندان فروشگاه اینترنتی محصول مورد نظر کاربران را بسته بندی کرده و در تاریخ مشخص شده ارسال میکند.
فروشگاه کالای مجازی
اصطلاح انگلیسی فروشگاه کالای مجازی Digital Shop میباشد. در این نوع فروشگاه تنها محصولات بصورت کاملاً مجازی فروخته میشود و به سایتهایی که کتاب الکترونیکی، فیلمهای آموزشی، بازیهای دیجیتال و … به فروش میرسد. در این نوع فروشگاه پس از خرید محصول مورد نظر لینک محصول خریداری شده برای خریدار ارسال میشود.
مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی
انتخاب بهترین محصول با توجه به نظر کاربران
مطالعه تمامی اطلاعات محصول قبل از خرید محصول
صرفه جویی در زمان
راحتی در خرید محصول
دریافت محصول به آسانی و درب منزل
امکان پرداخت اینترنتی و همچنین پرداخت در آدرس مشتری
معایب خرید از فروشگاه اینترنتی
خرید برخی اقلام مانند لباس، عینک و … ممکن است آنطور که در عکس های مدلهای موجود در فروشگاه اینترنتی زیبا به نظر برسد برای خریدار زیبا نباشد.
برخی از فروشندههای اینترنتی کلاهبردار هستند و باید به نماد اعتماد الکترونیکی که در پایین وب سایتهای فروشگاهی درج شده است توجه کرد.
برخی اوقات برخی محصولات فیزیکی دچار عیب میشود. قبل از خرید، قوانین فروشگاه اینترنتی مربوطه را بخوانید که مسئولیت چنین مسائلی را به عهده گرفته باشد.
چگونه میتوانیم به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟
نماد اعتماد الکترونیکی
داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاههای اینترنتی بسیار مهم است زیرا همانند جواز کسب و کار میباشد و در صورت اتفاق ناخوشایندی میتوان از طریق نماد اعتماد الکترونیکی پیگیری کرد.
امکان پرداخت در محل
اگر فروشگاهی چنین امکانی را برای خریداران خود در نظر گرفته باشد؛ نشان دهنده آن است که تمامی اطلاعات و مدارک صاحب فروشگاه در اختیار پست جمهوری اسلامی ایران میباشد. یکی از راهکارهای اعتمادسازی است.
شهرت فروشگاه اینترنتی
شهرت فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید میتوانید با جستجو کردن در گوگل به آن دست پیدا کنیم
دسترسی به فروشگاه اینترنتی
هر چقدر میزان دسترسی شما به افرادی که در فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت هستند آسانتر و مهیاتر باشد نشان دهنده پویا بودن فروشگاه مربوط است.
بازار اینترنتی چیست؟
اگر بخواهیم این مفهوم را به صورت خیلی ساده تعریف کنیم همانند بازار سنتی است؛ تنها به جای مغازهها و حجرهها وب سایتها وجود دارند و جای خیابانها و کوچهها را لینکهای اینترنتی گرفته اند.
معنی بازار اینترنتی آن است که مجموعهای از افراد، علاقه خود را در مورد یک موضوع مشخص در اینترنت با دیگران به اشتراک میگذارند. معمولاً این افراد اصطلاحات و عبارات خاص خود را دارند.
امروزه واژه فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه آنلاین به مراتب از جاهای مختلفی شنیده میشود و کمتر کسی را می توان یافت با داشتن دسترسی به اینترنت خرید اینترنتی نکرده باشد. در این مقاله قصد داریم تا درباره ی پاسخ سوال فروشگاه اینترنتی چیست و تمامی مسائل مرتبط به فروشگاه اینترنتی را از ابتدا بررسی خواهیم کرد.
تاریخ فروشگاه اینترنتی
در سال ۱۹۹۱ آقای برنزلی استاد دانشگاه ام آی تی مفهوم تجارت الکترونیک را پایه گذاری کرد و در سال ۱۹۹۴ پس از ارائه مفاهیم بانکداری آنلاین خرید اینترنتی متولد شد. در زیر لیست اولین ها در حوزه آنلای را قرار داده ایم.
پیتزا هات (Pizza Hut)
کمپانی اینترشاپ: ارائه دهنده راهکارهای تجاری برای کسب و کارهای بزرگ
شرکت آمازون: نخست به عنوان فروشگاه کتاب آغاز به کار کرد
ای بی (e-Bay): در حوزه مزایده ی اینترنتی به فعالیت می پردازد
فروش اینترنتی چیست؟ چرا کسب و کارها باید از آن بهره برند؟
فروش اینترنتی چیست؟ چرا کسب و کارها باید از آن بهره برند؟ فروش اینترنتی امروزه به یکی از دغدغههای اصلی صاحبان مشاغل تبدیلشده است. همه کسبوکارها تمام تلاش خود را در راستای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود به کار میگیرند. صاحبان مشاغل مختلف تا چندی پیش گوشبهزنگ اخبار و اطلاعات حوزه کسبوکار خود بودند و کاملاً رقبای خود و بازار را رصد میکردند. اگر تا یک دهه گذشته فروشگاهی با دکوراسیون زیبا داشتید و آن را با انواع محصولات و خدمات خود پر میکردید و مشتریان زیادی جذب فروشگاه شما میشدند، اما پیشرفت تکنولوژی، فناوری اطلاعات و دنیای مجازی انقلابی در حوزه کسبوکار ایجاد کرده است. با وجود بازار جدید اگر به فکر فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود نباشید، رقبا به راحتی از شما پیشی خواهند گرفت و بهطورجدی دچار مشکلات زیادی خواهید شد.
تعریف فروش اینترنتی
همهٔ ما بارها برای خرید مایحتاج روزمره زندگی به فروشگاههای مختلف مراجعه و کالاهای موردنیاز خود را با پرداخت هزینهٔ آنها خریداری کردیم. اتفاقی که در دنیای مجازی بخصوص در یک دهه اخیر توجه بسیاری از صاحبان کسبوکارها را به خود جلب کرده، فروش اینترنتی محصولات و خدمات است. به این تعریف توجه کنید: هرگاه فرایند سفارش بهصورت آنلاین و تحویل کالا از طریق تحویل پستی انجام گرفت و هرگاه سفارش بهصورت مجازی و تحویل آن بهصورت دانلود بود ( مانند: فیلم های آموزشی و خرید نرم افزار) به آن فروش اینترنتی گفته میشود.
انواع فروش اینترنتی
امروزه دامنهٔ فروش اینترنتی گسترده شده، تعداد زیادی از صاحبان مشاغل با انواع محصولات و خدمات با فروش اینترنتی سعی درگرفتن سهم بیشتر بازار و جذب مشتری دارند. در اینجا بهطور اختصار به آنها اشاره میکنیم.
خریدوفروش و حراج کالاهای مختلف. مانند: انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازمخانگی، مواد غذایی و …
تبلیغات اینترنتی
ارائه خدمات تخصصی به دیگران. مانند: آموزشبه صورت آنلاین
چندرسانهای یا مالتی مدیا.
خدمات مربوط به ایمیل
تهیه و ارائه نرمافزارهای مالی واداری
و …
اینها گوشهای از انواع فروش آنلاین است.
مزایا
همانطور که همه میدانیم با کمک دنیای مجازی مرز و زمان دیگر معنای ندارد. فروش اینترنتی جای خود را در بسیاری از کسبوکارها بازکرده است. دیگر نیازی نیست که حتماً یک فروشگاه در فلان خیابان و یا پاساژ داشته باشید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید. فروش اینترنتی این کار را برای شما بسیار راحت کرده است. همراه ما باشید تا برخی از مزایای آن را بررسی کنیم.
بدون محدودیت زمانی و مکانی میتوانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید و فروش قرار دهید.
هرچقدر فضای فروشگاه فیزیکی شما بزرگ باشد، بازهم تعداد محدودی قادر خواهند بود که از محصولات و خدمات شما خرید کنند. اما درفروش اینترنتی در طول شبانهروز هزاران هزار نفر قادر خواهند بود از فروشگاه شما خرید کنند.
دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات شما از هر نقطه امکانپذیر است و نیاز به حضور فیزیکی مشتری وجود ندارد.
با توجه به نفوذ اینترنت در جامعه، افزایش قدرت خرید بالا رفته و کاربران بهراحتی میتوانند با مقایسه کردن محصولات در فروشگاههای متعدد اینترنتی خرید خود را بهراحتی انجام دهند.
درفروش اینترنتی مرزها دیگر معنایی ندارند و میتوانید روی بازار جهانی فکر کنید.
برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی، در مقایسه با زدن یک فروشگاه فیزیکی هزینههای شما پایینتر خواهد بود.
و …
انواع فروشگاههای اینترنتی
فروشگاه کالای فیزیکی
اصطلاح انگلیسی فروشگاه کالای فیزیکی tangible shop میباشد؛ در این نوع فروشگاهها محصولات به صورت فیزیکی عرضه میشود. یعنی محصولات همانند کلمه tangible قابل رویت است مانند خرید لپ تاپ، تلویزیون و … در این نوع فروشگاه کاربر پس از خرید محصول مورد علاقه خود از سوی فروشگاه اینترنتی مربوطه اعلانی مبنی بر آنکه محصول مورد نظر در تاریخ مشخص به دست شما خواهد رسید، دریافت می کند. کارمندان فروشگاه اینترنتی محصول مورد نظر کاربران را بسته بندی کرده و در تاریخ مشخص شده ارسال میکند.
فروشگاه کالای مجازی
اصطلاح انگلیسی فروشگاه کالای مجازی Digital Shop میباشد. در این نوع فروشگاه تنها محصولات بصورت کاملاً مجازی فروخته میشود و به سایتهایی که کتاب الکترونیکی، فیلمهای آموزشی، بازیهای دیجیتال و … به فروش میرسد. در این نوع فروشگاه پس از خرید محصول مورد نظر لینک محصول خریداری شده برای خریدار ارسال میشود.
مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی
انتخاب بهترین محصول با توجه به نظر کاربران
مطالعه تمامی اطلاعات محصول قبل از خرید محصول
صرفه جویی در زمان
راحتی در خرید محصول
دریافت محصول به آسانی و درب منزل
امکان پرداخت اینترنتی و همچنین پرداخت در آدرس مشتری
معایب خرید از فروشگاه اینترنتی
خرید برخی اقلام مانند لباس، عینک و … ممکن است آنطور که در عکس های مدلهای موجود در فروشگاه اینترنتی زیبا به نظر برسد برای خریدار زیبا نباشد.
برخی از فروشندههای اینترنتی کلاهبردار هستند و باید به نماد اعتماد الکترونیکی که در پایین وب سایتهای فروشگاهی درج شده است توجه کرد.
برخی اوقات برخی محصولات فیزیکی دچار عیب میشود. قبل از خرید، قوانین فروشگاه اینترنتی مربوطه را بخوانید که مسئولیت چنین مسائلی را به عهده گرفته باشد.
چگونه میتوانیم به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟
نماد اعتماد الکترونیکی
داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای فروشگاههای اینترنتی بسیار مهم است زیرا همانند جواز کسب و کار میباشد و در صورت اتفاق ناخوشایندی میتوان از طریق نماد اعتماد الکترونیکی پیگیری کرد.
امکان پرداخت در محل
اگر فروشگاهی چنین امکانی را برای خریداران خود در نظر گرفته باشد؛ نشان دهنده آن است که تمامی اطلاعات و مدارک صاحب فروشگاه در اختیار پست جمهوری اسلامی ایران میباشد. یکی از راهکارهای اعتمادسازی است.
شهرت فروشگاه اینترنتی
شهرت فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید میتوانید با جستجو کردن در گوگل به آن دست پیدا کنیم
دسترسی به فروشگاه اینترنتی
هر چقدر میزان دسترسی شما به افرادی که در فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت هستند آسانتر و مهیاتر باشد نشان دهنده پویا بودن فروشگاه مربوط است.
بازار اینترنتی چیست؟
اگر بخواهیم این مفهوم را به صورت خیلی ساده تعریف کنیم همانند بازار سنتی است؛ تنها به جای مغازهها و حجرهها وب سایتها وجود دارند و جای خیابانها و کوچهها را لینکهای اینترنتی گرفته اند.
معنی بازار اینترنتی آن است که مجموعهای از افراد، علاقه خود را در مورد یک موضوع مشخص در اینترنت با دیگران به اشتراک میگذارند. معمولاً این افراد اصطلاحات و عبارات خاص خود را دارند.
- چرا فروشگاه اینترنتی برای صاحبان محصول ضروری است؟
- تبلیغات اینترنتی و افزایش فروش از طریق اینترنت بسیار ارزانتر از تبلیغات محیطی است
- فروشگاه اینترنتی به صورت ۲۴ ساعت باز و آماده خدمت رسانی است
- فروشگاه اینترنتی به افزایش شهرت و برند سازی کسب و کارها کمک شایانی میکند
- برخی محصولات وجود دارند که فروش آنها به صورت فیزیکی بسیار سخت است
- یکی از مهمترین دلایلی که فروشگاههای اینترنتی رونق بسیار زیادی دارند این است که مشتریان آنها میتواند هر کجای ایران حتی هر جای جهان باشد این یعنی افزایش فروش بطور قابل توجهی