چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
- تاریخ :
- دسته بندی : طراحی سایت
- بـازدید : 301
- نظـرات : 0
- نـویسنده : مدیریت
مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از مهم ترین کارهایی است که می توان برای بهبود روند کسب و کار خود انجام داد. چرا که در دنیای فعلی و با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های معتبر و حاضر در فضای مجازی استفاده کنند. از طرفی این فروشگاه بدون وقفه در حال فعالیت است.در ادامه مهم ترین مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما توضیح خواهیم داد:
. ایجاد بازار فروش بیشتر و توسعه سریع تر
در ذهن خود یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید و آن را با یک فروشگاه واقعی مقایسه کنید.
چرا باید سایت داشته باشیم
1.استفاده عموم از سایت(دسترسی آسان)امروزه با توجه به همه گیر شدن اینترنت و بهره بردن از گوشی های هوشمند، به محض اینکه مطلب یا اسمی برایمان آشنا نباشد، ما آن کلمه را در گوگل سرچ میکنیم پس اگه کسی با برند شما آشنا نباشد، میتواند با یک جستجو شما را سریع پیدا کند.
2.اعتبار بیشتر
فرض کنید برند شما یک فروشگاه اینترنتی باشد، تحقیقات نشان داده است که کاربران اینستاگرام به پیج هایی که سایت دارند اعتماد بیشتری میکنند.
3.بازاریابی نوین
با یک سئو خوب و مطمئن “برند” شما میتواند حضور دائمی در ویترین صفحه اول نتایج جستجو گوگل داشته باشد. یکی از روش های مدرن در علم بازاریابی نیز گوگل است که میتوانید بهترین استفاده را از این مجتمع تجاری با فروشگاه های مختلف ببرید.
4.افزایش سالانه نرخ تراکنش اینترنتی
با توجه به آلودگی هوا، بیماری (ویروس کرونا)، صرفه جویی در وقت و زمان، هزینه بنزین، اعصاب رانندگی در ترافیک و کلی دلیل موجه دیگر، فروش اینترنتی نسبت به قبل چندین برابر شده است، پس بهتر است برای خود یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید.
برای راه اندازی سایت فروشگاهی میتونید با ما در تماس باشید.
5.جذب مشتری جدید
مشتری های یک فروشگاه محلی را با یک مجتمع تجاری مقایسه کنید، توی کدوم محل مشتری های بیشتری می آیند؟ پس با یک تبلیغ درست در فضاهای مجازی، با به کارگیری تمام قواعد سئو و بهینه سازی وبسایت شما میتوانید روزانه مشتری های بیشتری را سمت برند و محصولات خود بکشانید بدون آنکه هزینه گزاف برای اجاره یک مغازه کوچک دریک مجتمع تجاری بخواهید بپردازید.
6.راحت بودن مشتری
اگه محصولات خود را دسته بندی کنید و مدل های مشابه را به خوبی برای مشتری نمایش دهید، مشتری به راحتی میتواند انواع مدل ها را با رنگ های مختلف ببیند بودن آنکه شما برایش بصورت فیزیکی محصولات را بیاورید و جمع کنید. همچنین فروشگاه اینترنی محدودیت زمانی ندارد و مشتری بصورت 24 ساعته میتواند ثبت سفارش انجام دهد.
7.گوگل به جای 118
قدیما با هر جا کار داشتیم سریع به 118 زنگ میزدیم و شماره رو میگرفتیم، ولی امروزه مردم در گوگل برند خودشون رو جستجو میکنند و از طریق مسیریاب ها راهی آنجا میشوند، پس چه بهتر که سایت فروشگاهی نیز برای خود داشته باشید و مشتری بدون صرف زمان و مسافت کالای خود را سفارش دهد.
8.عدم محدودیت جغرافیایی
اگر سایت داشته باشید دیگه برای شما و مشتری شهر و استان هیچ تفاوتی ندارد، و مشتری به راحتی ثبت سفارش انجام میدهد و شما کالا رو براش ارسال میکنید، این امر به خودی خود باعث افزایش جامعه آماری مشتریان شما و افزایش بازدهی میشود.
اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صفحه کسب و کار محو خواهید شد. بیل گیتس
9.راه ارزان برای دیده شدن
برای داشتن مغازه شما هزینه های مختلف و زیادی را باید پرداخت کنید، اگر این هزینه را با داشتن یک وب سایت فروشگاهی مقایسه کنید میبینید که هزینه سایت بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.
10.محیط زیست
حتما روی دیوار و کف خیابون، روی ماشین، درب منزل انواع تراکت و کاغذ تبلیغاتی دیده اید، با داشتن سایت و تلاش روی سئو سایت خود شما به نجات محیط زیست نیز کمک خواهید کرد.
11.پشتیبانی
با توجه به اینکه اکثر فروشگاه ها و مجتمع های تجاری 12 ساعت باز هستند، این محدودیت برای سایت فروشگاهی شما وجود ندارد و مشتری میتواند با ثبت تیکت مشکل خود را با شما در میان بگذارید چه بسا اینکه امروزه از طریق واتساپ و پیام رسان های دیگر نیز امکان پاسخ گویی به مشتری را نیز دارید.
12.وبلاگ نویسی
شما میتوانید در مورد مطالب مختلف اقدام به تولید محتوا و مقاله نویسی کنید و باعث افزایش بازدید از فروشگاه خود شوید. اگر فروشگاه لباس دارید، در مورد تمیز کردن انواع پارچه ها، در مورد سِت کردن، در مورد رنگ های مناسب هر فصل اقدام به تولید محتوا کنید.
13.شانس رقابت
شاید مثل افزاد خاص نتونید یک مغازه یا دفتر شیک در یک جای خوب بگیرید ولی با داشتن سایت فروشگاهی و به روز بودن شما شانس رقابت برای هر برندی را دارید، کافیست محصولاتتون در موتورهای جستجو گوگل به خوبی نمایش داده شوند.
14. بازاریابی ارزان تر
برای تبلیغ و بازاریابی در فضای اینترنت و سایت های پربازدید، شما هزینه ای کمتر در مقایسه با واحد بازرگانی صدا و سیما یا حتی اینستاگرام پرداخت میکنید.
یک فروشگاه واقعی اگر در بهترین نقطه شهر نیز قرار بگیرد، اجناس درون مغازه خود را تنها می تواند به افرادی که آن شهر زندگی می کنند به فروش برساند. اما یک فروشگاه اینترنتی می تواند فروش بیشتر و وسیع تری را تجربه کند.
می تواند به تمامی افراد یک کشور یا حتی فراتر فروش داشت باشد.
در نتیجه قطعا می تواند توسعه سریع تر و در نهایت درآمد بالاتری را داشته باشد.
در واقع به طور قطع داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند روی فروش و توسعه و رشد کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی را داشته باشد.
2. فروشگاه همیشه در دسترس خریدار
فرض کنید که صاحب یک فروشگاه واقعی هستید و یک مشتری قصد خرید یک هندزفری دارد. این مشتری مجبور است برای انجام خرید خود از سر کار خود بیرون آمده و بعد از رد کردن ترافیک و شلوغی های بازار، خود را به فروشگاه شما برساند. در نهایت نیز اگر هندزفری مورد نظر مشتری را داشته باشید، خرید خود را انجام داده و دوباره به سر کار خود برمی گردد. این فرآیند به حداقل 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد. پس به طور قطع برای مشتری خیلی راحت تر است که در همان محل کار خود بتواند در 15 الی 20 دقیقه وارد سایت شما شده و چند نمونه از هندزفری های موجود را مقایسه و در نهایت یکی از آنها را خریداری کند.
به طور قطع با داشتن یک فروشگاه اینترنتی فرآیند خرید برای مشتریان شما خیلی راحت تر پیش می رود. پس فروشگاه اینترنتی این مزیت را به مشتریان می دهد که در هر مکانی با استفاده از سیستم یا حتی گوشی موبایل خود وارد فروشگاه اینترنتی شما شده و خرید خود را انجام دهد. در نتیجه فروشگاهی که بتواند همیشه در دسترس باشد، این امکان را دارد که فروش بیشتری را داشته باشد. چرا که محدودیت های مکانی را برای مشتریان خود برداشته است.
چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم
3. فروشگاه همیشه باز است
تصور کنید که شما یک فروشگاه واقعی دارید. چنین فروشگاهی به طور قطع در روزهای تعطیل بسته است و از یک ساعتی به بعد نیز دیگر امکان خرید برای کاربر وجود نخواهد داشت. اما در صورت داشتن یک فروشگاه اینترنتی، افرادی که نیاز دارند در روز تعطیل خریدی را انجام دهند، به راحتی می توانند وارد فروشگاه شده و خرید خود را به سرانجام برسانند.
درب های یک فروشگاه اینترنتی هیچ وقت بسته نیست و کاربر هر زمانی که بخواهد و در هر زمان و مکانی می تواند به راحتی خرید خود را انجام دهد.
این اتفاق برای صاحبان کسب و کار نیز بسیار ارزشمند است. چرا که می توانند به راحتی از تعطیلات خود استفاده کرده و اطمینان داشته باشند که فروشگاه باز است و فروش دارد. نداشتن محدودیت های زمانی و مکانی یکی از مهم ترین مزیت هایی است که فروشگاه اینترنتی می تواند داشته باشد.
4. فروش با تنوع بیشتر و هزینه کمتر
یک فروشگاه واقعی اگر بخواهد تنوع محصولات بالایی را داشته باشد، باید فضایی به فروشگاه خود اضافه نماید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه فیزیکی 200 متری دارید، برای داشتن تنوع بالا نیاز دارید که فضای خود را به 400 یا 500 متر افزایش دهید. اما همین فضا هم برای داشتن تنوع بالا دارای محدودیت است. همین موضوع هزینه بر است. چرا که باید فضا و تعداد کارکنان خود را نیز افزایش دهید تا بتوانید تنوع بیشتر را برای مخاطبین خود ایجاد کنید.
اما فروشگاه انترنتی به هیچ عنوان به این شکل نیست. شما می توانید بدون هیچ محدودیتی تنوع بسیار زیادی را با کمترین هزینه داشته باشید. چرا که شما دیگر نیازی به افزایش تعداد کارکنان یا متراژ فروشگاه خود ندارید و تنها باید محصولات را وارد فروشگاه اینترنتی خود کنید. سپس توضیحات و ویژگی های هر یک از آنها را تعریف نمایید تا مشتریان بتوانند بیشترین تنوع ممکن را در مقابل خود ببینند.
اموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودکار
5. هزینه تبلیغات ارزان تر و گسترده تر
قطعا می دانید که یک فروشگاه اینترنتی به منظور تبلیغات باید از بروشور، تراکت و موارد این چنینی استفاده کند که در نوع خود هزینه بر است.
از طرفی پخش تبلیغات برای فروشگاه فیزیکی محدودیت مکانی دارد.
اگر همین تبلیغات را با همان هزینه یا حتی هزینه کمتر در سطح اینترنت انجام دهند، قطعا می تواند با گستردگی بیشتری نتیجه دهد.
افراد بیشتری می توانند تبلیغات شما در سطح اینترنت را مشاهده کرده و به آنها اعتماد کرده و در نهایت خرید انجام دهند.
6. اضافه کردن محصولات جدید بدون محدویت
شما اگر بخواهید به عنوان مثال 500 مصول را به فروشگاه واقعی خود اضافه نمایید، با محدودیت های بسیاری رو به رو خواهید شد. حتی شاید مجبور شوید شعبه دیگری را در جای دیگری تاسیس کنید. اما فروشگاه اینترنتی به هیچ عنوان چنین نیست. شما می توانید هر تعداد محصولی را می خواهید بدون هیچ محدودیتی و با کمترین هزینه ممکن به فروشگاه خود اضافه نمایید.
7. نیازی به سیسم حسابداری خاص نیست
حتما تاکنون برای شما پیش آمده است که آخر تایم کاری به بازار رفته باشید. به طور معمول در آن زمان افراد در حال حساب و کتاب میزان فروش و هزینه های آن روز خود هستند. اما در فروشگاه اینترنتی ب هیچ عنوان چنین نیست و همه چیز در همان لحظه محاسبه می شود. شما می توانید هر لحظه که می خواهید تعداد فروش، سود خود، موقعیت مکانی افرادی که از شما خرید کرده اند و اطلاعات مشابه بسیار دیگری را بدون داشتن هیچگونه سیستم حسابداری به دست آورید. این موضوع یکی از مهم ترین مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. چرا که به خوبی می توان در وقت یک مدیر فروشگاه صرف جویی کرد.
چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟
8. کسب اعتبار بیشتر برای فروشگاه فعلی
به طور معمول مشتریان ترجیح می دهند از فروشگاهی خرید کنند که دارای اعتبار مناسبی است. یکی از راه های کسب اعتبار داشتن وب سایت و اسم و رسم مناسب در اینترنت است.
به طور کلی اگر یک فروشگاه اینترنتی خوب داشته باشید، می توانید اعتبار بیشتری را نیز تجربه کنید. اگر یک فروشگاه واقعی داشته باشید و در کنار آن یک فروشگاه اینترنتی خوب را نیز داشته باشید، می توایند فروش خیلی خیلی بیشتری را تجربه کنید. ?
به عنوان مثال اگر شما قصد خرید یک محصول خاص را داشته باشید و نام برندهای مختلف تولید کننده آن را در اینترنت جستجو کنید، مطمئنا آن برندی که عملکرد بهتری در دنیای اینترنت دارد را به موردی که هیچ تبلیغاتی برای آن نشده و گمنام است ترجیح می دهید.
9. مدیریت فروشگاه از هر کجای دنیا
شما در هر کجای دنیا که باشید، خیلی راحت می توانید لپ تاپ خود را باز کرده و فروشگاه خود را مدیریت کنید.
اگر محصولی به اتمام رسیده است به راحتی برچسب «ناموجود» را روی آن می زنید.
دیگر نیازی نیست که تمام وق بالای سر کارکنان خود باشید و کارهایی که برای یک فروشگاه واقعی نیاز است را انجام دهید.
به راحتی به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ می دهید و نیازی به حضور در دفتر کار برای ارتباط با مشتریان ندارید و این یکی دیگر از مزایای فروشگاه اینترنتی است.