مزیت وب سایت برای کسب و کار(بخش اول)




با مهمترین مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کارهای کوچک آشنا شوید!

در دوره زمونه ای که فناوری دیجیتال و اینترنت سبک زندگی و کار ما را به طور کلی تحت تأثیر قرار داده جالب است بدانید که تعداد کمی از از صاحبان کسب و کار، اقدام به طراحی سایت اختصاصی کرده اند. حتی باور این موضوع سخت است که تنها 46% کسب و کارهای کوچک وب سایت دارند، این در حالیست که افراد 6 ساعت از وقت خود را در روز به اینترنت اختصاص می دهند.
 براساس اعلام نتایج نظرسنجی که از صاحبان کسب و کارهای کوچک انجام شده، 41% از آنها فکر می کنند که به وب سایت نیازی ندارند و این یعنی از مزایای داشتن آن اصلا آگاه نیستند. به همین دلیل در این مطلب به 21 مورد از مهمترین مزایای آن اشاره می کنیم.


1- بهبود اعتبار کسب و کار:

ساده ترین راه برای مشاهده وب سایت، آدرس تجاری آنلاین است که به کمک آن مشتریان، مصرف کنندگان و سایر افراد می توانند شما را در اینترنت پیدا کنند. صفحه اصلی که در مورد ارزش پیشنهادی برند شما صحبت می کند، صفحه درباره ما که اهداف و کلیات برنامه های کسب و کارتان را توضیح می دهد و صفحه تماس با ما نیز نحوه برقراری تماس و ارتباط مشتریان را نشان می دهد. با داشتن سایت، کسب و کار شما وجهه قانونی پیدا کرده و اعتبار آن افزایش پیدا می کند. ضمنا طبق بررسی های مختلف مشخص شده که اعتقاد 84% از مشتریان بر این است که داشتن سایت نسبت به یک پیج در شبکه های اجتماعی آن را معتبرتر می کند.


2- کمک به ساخت کسب و کار می کند:

قبل از اینکه تکنولوژی پهنای باند شکل بگیرد، از وب سایت ها عمدتا برای بازاریابی و اطلاع رسانی استفاده می شد و بیشتر شبیه به یک نوع بروشور بود. با رشد و توسعه اینترنت و تأثیر رسانه های اجتماعی و محبوبیت دستگاه های موبایل، وب سایت ها برای ساخت کسب و کارهای مختلف، تبدیل به ابزار بسیار حیاتی شدند. از وب سایت برای به اشتراک گذاری دلیل خودتان از شروع چنین کسب و کاری، اهداف خودتان و برنامه هایی که دارید استفاده کنید. از آن برای نشان دادن میزان تجربه و تخصص خود استفاده نمایید. به کمک آن درخواست استخدام نیروی کار بفرستید و در شبکه های اجتماعی نیز لینک گذاری کنید. قطعا افراد زیادی در طی مدت زمان بسیار کم تماس خواهند گرفت.


3- حضور آنلاین شما را بهبود می بخشد:

از کل جمعیت دنیا، حدود 4 میلیارد نفر هر روز آنلاین شده و به دنبال اطلاعات مختلف، به اشتراک گذاری مطالب و نظرات در شبکه های اجتماعی یا خرید از سایت های فروشگاهی هستند که انتظار می رود با افزایش تعداد دستگاه های موبایل تا آخر سال 2020، این رقم باز هم بیشتر شود. لذا کسب و کارهایی که وب سایت ندارند درآمد بسیار زیادی را از دست می دهند مخصوصا که حدود 65% کل ترافیک آنلاین از دستگاه های موبایل است. بد نیست بدانید که وب سایت های سازگار با نسخه موبایلی رتبه سایت را به شدت بهبود می بخشند چون کاربران بیشتر از طریق موبایل به وب سایت ها و محتواهای آنها دسترسی دارند و بنابراین جذب مشتری بیشتر معادل با بازدید بیشتر و کسب رتبه های بالاتر خواهد بود، مشتریان بالقوه بیشتری را به سمت خود جذب می کنند و نرخ تبدیل را بیشتر می کند و فرصت های درآمدزایی بالاتر و بهتری دارند.


4- ایجاد ارتباط قوی با بازار هدف:

وفاداری مشتریان نسبت به یک برند یا کسب و کار زمانی شکل می گیرد که مطمئن شوند هدف اول تجاری آن درک نیازهای مشتریان و رفع آنهاست نه اینکه فقط درآمدزایی داشته باشد. داشتن سایت به شما کمک می کند رابطه قوی با مشتریان برقرار کنید، مثلا از طریق صفحات درباره ما، می توانید هویت و ایده ها و اهداف خود را به مخاطبین منتقل کنید، به نیازها و مشکلات مخاطبین خود بپردازید و از آنها بخواهید در بخش نظرات فعال باشند، 80% از محتوای خود را به رفع نیاز مشتری و 20% را هم به آگاه سازی آنها نسبت به برند خود اختصاص دهید و از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، خطوط ثابت و موبایل و همچنین پشتیبانی از طریق چت، گستره خدمات رسانی خود به مشتریان را ارتقاء ببخشید.


5- راهکار مؤثر برای ارتقای کسب و کار:

برخلاف روش های سنتی بازاریابی مثل تراکت، بروشور، تبلیغ در روزنامه، پوسترها و غیره که همه هزینه زیادی دارند و هم کارایی بسیار کم، بازاریابی آنلاین دقیقا برعکس است و در این زمینه ابزارها و تکنیک های بسیار زیادی وجود دارند اما بدون وب سایت، عملا بی فایده است. از بین ابزارهای مختلف برای بازاریابی آنلاین که قدرت زیادی در ارتقای کسب و کار دارند می توان به – رسانه های اجتماعی (از جمعیت 4 میلیاردی که هر روز آنلاین می شوند بیش از 67% آن در رسانه های اجتماعی هستند)، پست گذاشتن در وبلاگ 16 بار در ماه که منجر به کسب 4.5 برابری مشتریان دائمی می گردد، بازاریابی ایمیلی (نسبت به فیسبوک برای جذب مشتری تا 40 برابر مؤثرتر عمل می کند) و استفاده از ویدیوها (تأثیرگذاری بیشتر و سریعتر به نحوی که نرخ تبدیل را تا 80% افزایش می دهد مخصوصا مواقعی که ویدیو را در صفحه اصلی بارگذاری کرده باشید) – اشاره نمود که کارایی بسیار زیادی دارند.


6- ارتقای شهرت:

مخصوصا در صنایعی که تعداد رقیبان بسیار زیاد است، وب سایت کمک می کند تا شهرت خود را به عنوان یک نهاد معتبر و مقتدر افزایش دهید. وبلاگ نویسی منجر به ایندکس شدن بیشتر سایت ها به میزان 434% می شود و تقریبا نیمی از خریداران قبل از خرید، 3 تا 5 پست در رابطه با محصول مطالعه می کنند. از طرفی گذاشتن پادکست در سایت و پخش کردن آن در توئیتر، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی و دعوت کردن افراد برای نظر دادن در این موضوعات، 21% در جذب بیشتر مخاطبین تأثیر دارد. حتی برگزاری سمینار در سایت نیز شیوه ای عالی برای تبادل دانش و اطلاعات با مشتریان و ترغیب آنهاست و کمک زیادی به افزایش شهرت شما خواهد کرد.


7- ابزاری برای افزایش میزان فروش دارد:

برخلاف شبکه های اجتماعی، طراحی سایت فروشگاهی درگاه پرداخت مستقیمی دارند که مشتریان می توانند پس از انتخاب محصول یا خدمات شما، فورا هزینه آن را پرداخت کنند و در کنار این مورد سایت ها می توانند نقش فعالی هم در درآمدزایی داشته باشند، مثلا تعدادی تبلیغ کننده، آگهی تبلیغاتی بگذارند تا با هر بار کلیک بر روی آنها توسط مشتریان به شما پول پرداخت کنند.


8- محلی برای قرار دادن نمونه کار و رضایت مشتریان است:

وب سایت ها بهترین مکان آنلاین برای کسب و کارهای مختلف است تا رزومه و نمونه کارهای خود را در معرض نمایش بگذارند و حتی بابت هر کدام نیز رضایت مشتریان را درج کنند و این بهترین شیوه تبلیغات و جذب مشتری به شکل عملی و مهمتر از آن، به فرم واقعی است.


9- بررسی دائمی و لحظه ای کسب و کار:

به کمک ابزارهای آنالیتیکس می توانید به اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد کسب و کار خود دست پیدا کنید مثلا؛ چه تعداد نفر بازدید داشته اند و چند نفر یونیک بوده اند، تعداد دفعات بازدید یا خوانده شدن هر یک از صفحات و همچنین نرخ پرش بازدید کنندگان را خواهید فهمید. حتی می توانید متوجه شوید که میانگین زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در یک صفحه از سایت چقدر بوده است که هر چقدر بیشتر باشد و بر روی بخش های دیگر سایت نیز کلیک کرده و از سایر صفحات نیز بازدید کنند برای سایت شما بهتر است.

10- برندتان را حرفه ای می کند:

بسیاری از صاحبان کسب و کار به اشتباه روی برندشان کار نمی کنند تا زمانی که توجه مخاطبین را جلب کنند در صورتی که قبل از راه اندازی کسب و کار باید روی برند کار کرد چون برند، هویت بخش هر فعالیت تجاری است و درک مشتری را نسبت به نوع فعالیت راحتتر می کند. برای برندسازی و حرفه ای کردن برند، وب سایت بهترین گزینه است چون ارزش پیشنهادی برند را در صفحه اصلی در معرض دید مشتری قرار می دهد، به کمک تکنیک های بهینه سازی سایت احتمال پیدا شدن کسب و کار شما در اینترنت سریعتر می شود و بدون هیچ مشکلی می توان آن را در کانال های آنلاین مختلف تبلیغ کرد.


11- پوشش و میزان دسترسی به بازار هدف را گسترش می دهد:

فرض کنید شما یک مؤسسه آموزشی هستید، می توانید به کمک وب سایت دوره های آموزشی و تخصصی را به شکل آنلاین برگزار کنید که سیستم LMS یا سیستم مدیریت یادگیری بهترین کمک را به شما می کند. ضمنا دوره های آنلاین این مزیت را دارند که مخاطبین از هر جای دنیا می توانند در کلاس ها و دوره های شما شرکت نمایند و لذا پوشش و میزان دسترسی شما را به شدت افزایش می دهد.

تماس با گیل دیتا تماس با گیل دیتا تماس با گیل دیتا تماس با گیل دیتا

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین