طراحی سایت مجله اینترنتی در گیلان و رشت ( مگ , Mag )
- تاریخ :
- دسته بندی : طراحی سایت
- بـازدید : 444
- نظـرات : 0
- نـویسنده : مدیریت
وبلاگ و مجله اینترنتی(مگ ) چه تفاوتی با هم دارند؟
دنیای طراحی وب امروز با افزایش تعداد مجلههای آنلاین مواجه شده است؛ اما اغلب این وبسایتها روی پلتفرمهای رایج وبلاگی مانند ورد پرس اجرا میشوند و تقریباً مانند وبلاگهای سنتی عمل میکنند.اما به نظر شما مرز دقیق میان وبلاگ و مجله اینترنتی کجاست؟ اگر شما هم در نظر دارید که روزی یک مجله آنلاین راه بیندازید، چگونه وبسایتتان را از سایر وبلاگهای رایج متمایز میکنید؟
رشد مجلههای اینترنتی یعنی تعداد افزایش تعداد انتشارات دیجیتال و فرصتهای حرفهای و شغلی در فضای وب.
نشر آنلاین مدرن
مخاطبان انتشارات آنلاین آنقدر زیاد هستند که مردم هم ترجیح میدهند بهجای چاپ نشریه، یک وبسایت برای مجلهشان راهاندازی کنند. مخاطبان عام این روزها یا دستگاههای کتابخوان دارند یا اینترنت را روی موبایل و تبلتشان مرور میکنند. میزان متوسط استفاده از موبایل برای مرور وب در سال ۲۰۱۶ میلادی از میزان متوسط استفاده اینترنت روی نسخه دسکتاپ، برای اولین بار پیشی گرفت.شاید بپرسید اصلاً چه عاملی باعث ایجاد اعتبار در مجلههای آنلاین میشود؟ چه تفاوتی میان وبلاگهای عمومی و مجلههای آنلاینی نظیر Time، Inc و Forbes وجود دارد؟
به نظر میرسد که عوامل متعددی در ایجاد این تمایز دخیل هستند اما مفهوم «موثق» که درباره مجلههای آنلاین به کار میبریم، در هر دو جنبه محتوا و طراحی اهمیت دارد.
اما چه عواملی باعث ایجاد تمایز میان انتشار رسمی یا به عبارتی مجله آنلاین و وبلاگ میشود؟ ابتدا اجازه دهید وبلاگ نویسی را تعریف کنیم. در حال حاضر به نوشتن محتوا و انتشار آن در فضای وب، وبلاگ نویسی میگویند، اما ماهیت وبلاگ به عوامل اساسی دیگری وابسته است:
- وبلاگ باید شخصی باشد (معمولاً یک نویسنده یا گروه بسیار اندکی از نویسندگان داشته باشد).
- تعداد مخاطبان واقعی وبلاگها کم هستند و ترافیک بازدید بالایی ندارند
- هیچ وبلاگی با هدف اصلی کسب درآمد ایجاد نمیشود
همه وبلاگها ممکن است گروهی از نویسندگان را برای تهیه مطالب تازه، استخدام کنند. آنها همچنین میتوانند مخاطبان بسیاری را جذب خود کرده و از محتوایشان کسب درآمد کنند.
این مثالها بهخوبی نشان میدهند که وبلاگها اصلاً مفهوم و معنای منفی ندارند و لازم نیست از سبک آن فرار کنید بلکه باید ابتدا هدفتان را مشخص کرده سپس با توجه به آن وبلاگ یا مجله آنلاینتان را تأسیس کنید. مجلههای آنلاین درواقع برنامه نشر وسیعتری دارند و عموماً برندهای معتبر بیشتری را اداره میکنند.
ازنظر طراحان حرفهای وبسایت، تفاوت عمده وبلاگ و مجله آنلاین در برندینگ، سبک و نحوه ارائه است. این مفهوم ممکن است ازنظر تئوری کمی دشوار به نظر برسد و بهتر است برای شفافسازی آن از مثال استفاده کنیم. در ادامه این مطلب میخواهیم به مشخصات برجستهای بپردازیم که میان مجله آنلاین و وبلاگ، تمایز ایجاد میکنند.
نمونه یک سایت حرفه ای مگ