راهکارهایی برای افزایش بازدیدکننده سایت




چگونه بازدیدکننده های سایت را افزایش دهیم؟

همه افرادی که در بازاریابی دیجیتال کار می‌کنند، صرفنظر از اینکه تازه کار هستند یا خیر، می‌دانند که اولین قدم برای داشتن یک استراتژی بازاریابی خوب این است که بازدیدکننده‌ها را به سایت خود جذب کنند. اما انجام این کار می‌تواند دشوار باشد. در دنیایی که جلب کردن توجه مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود و تکنیک‌های بازاریابی روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند، جذب کردن مخاطب می‌تواند کاری پیچیده باشد. اما این موضوع نباید در میان استراتژی‌های بازاریابی شما فراموش شود. برای تبدیل کردن این کار به یک اولویت در استراتژی بازاریابی، باید از این فکر دست بکشید که جذب ترافیک ارگانیک غیرممکن است. افزایش ترافیک وبسایت و تعداد بازدیدکننده‌ها اصولی دارد که قبلاً توسط دیگران امتحان شده و جواب پس داده‌اند. در این مقاله، ما به راههایی اشاره می‌کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.


سایت خود را برای "جستجوکننده ها" بهینه‌سازی کنید

وقتی شما کلمه "سئو" یا "بهینه‌سازی موتور جستجو" را می‌شنوید، فکر می‌کنید که سایت خود را باید برای چه کسی بهینه‌سازی کنید؟ بر خلاف نام این مفهوم، شما سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نمی‌کنید. در حقیقت، وبسایتهای بزرگ برای موتورهای جستجو بهینه نشده‌اند بلکه برای کاربرانی بهینه‌سازی شده‌اند که از آن موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. اما خبر خوب این است که موتورهای جستجو سایتهایی که برای جستجوکننده‌ها بهینه‌سازی شده‌اند را کاملاً بهینه‌سازی‌شده می‌دانند. بنابراین، با بهینه‌سازی وبسایت خود برای افرادی که از آن بازدید می‌کنند، با یک تیر دو نشان می‌زنید و همزمان آن را برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌سازی می‌کنید. بنابراین، وقتی به این فکر می‌کنید که در سایت خود تجربه‌ای خلق کنید که بازدیدکننده‌های بیشتری را به سایت خود جذب کنید، حتماً به خود بازدیدکننده‌ها فکر کنید و نه موتور جستجو. این افراد دوست دارند چه چیزی را در سایت شما ببینند؟ برای چه کاری از شما کمک می‌خواهند؟ چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید؟ اگر سایت شما به کاربران کمک کند، موتورهای جستجو نیز رتبه شما را بالا می‌برند.

با استفاده از کلمات کلیدی درست محتوا تولید کنید

از کلمات کلیدی به عنوان پل استفاده کنید. جستجوکننده‌های اینترنتی از این طریق به سایت شما وارد می‌شوند. اما برای اینکه جستجوکننده‌ها از این پل‌ها رد شوند و وارد سایت شما شوند، باید به محتوایی که این کلمات در آن قرار دارند علاقمند باشند. بهترین راه برای اینکه بفهمید کاربران در جستجوی چه چیزی هستند این است که آنها را بشناسید. شما باید بر آن دسته از کلمات کلیدی تمرکز کنید که بر مشکلات کاربران و اهدافی که در نظر دارند متمرکز هستند. کاربران به طور فعال به دنبال راه حل برای مشکلات خود هستند. اگر شما محتوایی داشته باشید که بتواند به حل مشکل آنهاکمک کند، کاربران نیز سایت شما را پیدا می‌کنند و از آن دیدن می‌نمایند.

تجربه شناختی راحتی را در سایت خود ارائه دهید

تصور کنید که به دنبال وکیلی هستید تا به شما کمک کند که برای اختراع جدیدتان گواهی ثبت بگیرد. به گوگل مراجعه می‌کنید و عبارت "وکیل ثبت اختراع" را تایپ می‌کنید. قبل از اینکه روی گزینه "جستجو" کلیک کنید، کمی صبر کنید. در ذهن خود مجسم کنید که سایت این شرکت وکالتی که به دنبال آن هستید چه ظاهری دارد؟ تصویری که در ذهن شما است مسلماً از آن سایتهایی نیست که پر از مطالب طنز و سرگرم کننده و فونت‌های جالب و بزرگ است. بلکه تصویری که شما از یک سایت وکالت معتبر دارید، فونت‌های تمیز و فضای باوقار است که به شما خدمات مختلف را پیشنهاد می‌دهد تا از بین آنها انتخاب کنید. مسلماً وقتی تحقیقات خود را انجام دادید و در نهایت وکیل مورد نظر را انتخاب کردید، وبسایت او شباهت زیادی دارد با آنچه که از ابتدا در ذهن داشتید: تصویری ذهنی از آنچه که یک سایت وکالت معتبر باید داشته باشد. این مفهوم به نام "راحتی شناختی" نامیده می‌شود. وبسایتهایی که بازدیدکنندگان بیشتری جذب می‌کنند تجربه‌ای خلق می‌کنند که با ذهنیت کاربران از آنچه که باید باشد شباهت دارد. یک راه ساده برای رسیدن به راحتی شناختی این است که از مشتریان کنونی خود بپرسید انتظار دارند در سایتی مانند سایت شما چه چیزهایی ببینند؟ چه فرمتی مد نظر آنها است؟ چه نوع محتوایی باید در مرکز سایت قرار داشته باشد؟ سپس اگر سایت شما با انتظارات آنها همخوانی نداشت، بهتر است که به دنبال استراتژی‌های بهینه‌سازی وبسایت باشید.

پست‌های بلاگ خود را درباره موضوعات مورد نیاز کاربران بنویسید

تنها صفحات وبسایت نیستند که می‌توانند به شما کمک کنند بازدیدکننده‌ها را جذب کنید. بلاگ و محتوای نوشتاری سایت نیز یکی از قدرتمندترین ابزاری است که می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند. همانگونه که شما صفحات سایت را بر اساس کلمات کلیدی مد نظر کاربران بهینه‌سازی می‌کنید، همین کار را برای پست‌های بلاگ نیز باید انجام دهید. مشتریان هدف شما معمولاً چه پرسش‌هایی در ذهن دارند؟ چه مشکلاتی دارند که برای پاسخ آنها اینترنت را جستجو می‌کنند؟ جواب این سؤالات موضوع پستهای بلاگ شما هستند. اگر پستهایی بنویسید که این سؤالات را پاسخ دهند، وقتی کاربران برای پرسش خود به دنبال پاسخ هستند، به سمت سایت شما هدایت می‌شوند.
برای هر کلمه کلیدی یک پست جداگانه تولید کنید

ردپای کلیدواژه‌ای شما مجموعه‌ کلمات کلیدی است که سایت شما در موتورهای جستجو برای آنها رتبه کسب کرده است و نشان می‌دهد نشانی که شما از خود در اینترنت به جا گذاشته‌اید چه اندازه است. هر چه تعداد کلماتی که شما برای آنها رتبه گرفته باشید بیشتر باشد، وضعیت سایت شما بهتر است چون شانس دیده شدن آن بالاتر می‌رود. از آنجا که هر پست بلاگی که می‌نویسید توسط موتور جستجو به عنوان یک صفحه وب مستقل دیده می‌شود، هرچه کیفیت پست‌هایی که می‌نویسید بالاتر باشد و با کلمات کلیدی مورد نیاز مخاطبان مرتبط‌تر باشد، شانس شما برای کسب رتبه بالاتر می‌رود. پست‌های بلاگ به شما کمک می‌کنند ردپای کلیدواژه‌ای خود را گسترش دهید و شانس خود را برای دیده شدن توسط کاربران افزایش دهید.


با استفاده از محتوای بلاگ، به پرسشهای مشتریان بالقوه در رسانه‌های اجتماعی پاسخ دهید

آیا تا به حال کسی را دیده‌اید که در مورد موضوعی در فیسبوک یا توییتر به دنبال توصیه و راه حل بوده باشد؟ مثلاً بپرسد که بهترین رستوران در یک منطقه خاص کجاست یا چه مارک خمیردندانی بهتر است؟ اگر فردی در یک گروه توییتر که شما عضوش هستید سوالی بپرسد چه؟ احتمالاً همه شما با این موارد مواجه شده‌اید. اما آیا به آنها پاسخ داده‌اید؟ اگر در دنیای واقعی کسی از ما سوالی بپرسد، بی تفاوت رد نمی‌شویم و به آنها پاسخ می‌دهیم. در شبکه‌های اجتماعی نیز باید به همین ترتیب باشد. اگر یک فرد غریبه یا مشتری بالقوه در شبکه اجتماعی سوالی بپرسد نباید از آن رد شوید. به آنها کمک کنید. به دنبال موقعیت‌هایی باشید که در آن، دانش شما بتواند به آن فرد کمک کند. به پست‌ها و پرسش‌های شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید و یک گام فراتر بروید: در پاسخهای خود مقالات و صفحات مرتبط وبسایت را بگنجانید. اما باید مراقب باشید که کاربران را با این کار اسپم نکنید و تنها زمانی این کار را انجام دهید که بتوانید به فرد مورد نظر کمک کنید تا پاسخ پرسش خود را پیدا کند.

افزایش بازدیدکننده سایت یکی از اصلی‌ترین اهداف هر سایت است. تا زمانی که وبسایت شما بازدیدکننده نداشته باشد، نمی‌توانید به موفقیت کسب و کار آنلاین خود فکر کنید. با انجام مراحلی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید به طور طبیعی بازدیدکننده‌های بیشتری را به سایت خود جذب کنید.


تماس با گیل دیتا تماس با گیل دیتا تماس با گیل دیتا تماس با گیل دیتا

مطالب مشابه


2019 © تمامی حقوق این وب‌سایت برای گیل دیتا محفوظ است.
انصراف
پشتیبانی آنلاین