سایت تخصصی تولید محتوا و سئو ( طراحی سایت )
- تاریخ :
- دسته بندی : سئو سایت / طراحی سایت / طراحی وبسایت
- بـازدید : 334
- نظـرات : 0
- نـویسنده : مدیریت
محتوای سایت چیست؟
یکی از اساسیترین بخشهای وب سایت محتوای آن است. یک محتوای جذاب و کاربرپسند موجب توقف بیشتر کاربر در یک وب سایت خواهد شد. همچنین افزایش سئو سایت (افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستوجو) و اصطلاحا بهینهشدن سئوی سایت را نیز به همراه دارد. برای تولید محتوا سایت در طراحی باید ابتدا هدف خود از درج آنرا مشخص کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که تولید محتوای سایت چیست؟ آیا این محتوا با نوع فعالیت وب سایت ما سازگاری دارد؟ آیا کاربر برای رسیدن به این محتوا به اینترنت مراجعه کرده است؟
تاثیر تولید محتوا بر SEO
پاسخ به نیازهای یک کاربر موجب ترغیب آن به بازدید از بخشهای دیگر سایت نیز خواهد شد. حال تصور کنید که شما یک وب سایت فروشگاهی دارید و این توقف بازدیدکنندگان علاوه بر اینکه به رشد سئوی سایت شما منجر میشود، مشوق خرید و استفاده آنها از خدمات شما نیز خواهد شد.
تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد ؟
پس هر متن، تصویر، فیلم، صوت و… که بهمنظور انتقال مفاهیم در یک وب سایت قرار میگیرد و موجب بازدید کاربر از آن سایت میشود، “محتوا” نام دارد. فرایندی که به ایجاد این محتوا میانجامد نیز “تولید محتوا” نامیده میشود. در نتیجه اهداف تولید محتوایی که مرتبط با اهداف سایت بوده و از نظر مخاطب ارزش مطالعه را داشته باشد، مهمترین هدف یک سایت است. بسیار مهم است که بتوانیم با ایجاد یک محتوای مناسب به رشد کسب و کار آنلاین خود کمک کنیم و در کنار آن، نیاز کاربر را نیز برآورده نماییم.از این رو در ادامه مقاله به بررسی انواع محتوا چیست می پردازیم.
نظرسنجی از مخاطبان
دسته بندی و انواع تولید محتوای سایت از نظر ساختاری تولید محتوا
انواع محتوا تنها شامل نوشتهها و متون مندرج در سایت نیست و دستهبندی گستردهای در دنیای اینترنت دارد که پرکاربردترین آنها بدین شرح هستند:
۱- محتوای نوشتاری
همین متنی که تا اینجا خوانده اید نمونهی یک محتوای متنی است. بیشتر وبسایتها محتواهای نوشتاری را برای مخاطبان و کاربران خود بارگذاری میکنند. این نوع از محتوا نیازمند اصول و رعایت نکات خاص است که تولید کننده محتوا در نظر می گیرد.
۲- محتوای صوتی
شاید شنیده باشید که میگویند: “تنها صداست که میماند” این جمله نشانگر آن است که فایلهای صوتی در تولید محتوای وبسایت میتوانند نقش مهمی داشته باشند. این نوع از محتوا، در سالهای اخیر برای انواع و
به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه محتوای همیشه سبز چیست مقاله ما را مطالعه نماییدو
۳- تولید محتوای تصویری
خودِ شما زمانی که یک مطلب را در کنار یک تصویر مرتبط به آن میبینید بیشتر لذت میبرید یا صرفا با خواندنِ نوشته ها؟! گاهی توضیح و شرح یک مطلب رسا نیست و مخاطب نمیتواند مفهوم مورد نظر نویسنده را درک کند. محتواهای تصویری یا اینفوگرافیک میتوانند در این زمینه موثر واقع شوند. گاهی یک تصویر بیشتر از هزار کلمه و حتی مقاله میتواند پیام خود را منتقل سازد. بهعبارت دیگر، محتوای تصویری که به شکل عکس، نقشه، دیاگرام، نمودار و… است، مجموعهای از دادهها و اطلاعات پیچیده را بهگونهای نشان میدهد که پیام به شیوهای سریع و قابل فهم به مخاطب منتقل گردد.
۴- محتوای صوتی ـ تصویری
محتواهای صوتی ـ تصویری در قالب فایلهای ویدئویی ارائه میگردد. در دیگر محتواها، تنها با ذکر نام و یا بیان یک مطلب میتوان پیام خود را به مخاطب و بازدیدکننده منتقل کرد، این در حالی است که در ویدئوها بازدیدکننده بی واسطه با منبع اصلی ارتباط برقرار مینماید و از این رو با اعتماد بیشتری محتوای سایت را دنبال میکند.
حال که با انواع محتوا آشنا شدیم میخواهیم گام اصلی را برداریم. چگونه محتوای وب سایت خود را ایجاد نماییم؟
تولید محتوا صوتی و تصویری
۷ نکته کلیدی در تولید محتوای سایت کاربرپسند:
هدف از تولید محتوای سایت: باید مخاطبان، علایق و نیازهای آنها را بهخوبی بشناسیم و بدانیم هدف از تولید محتوا برای سایت چیست و قرار است در نهایت به چه نتیجهای دست یابیم.
تازگی و بکر بودن: ایجاد محتوای جدیدی که کاربر را به سمت مشاهده سایت بکشاند و اصطلاحا آنرا میخکوب کند.
جذاب بودن محتوا: استفاده از اینفوگرافیک و تصاویر جذاب با با رنگ و لعاب خاص که علاوه بر چشمنواز بودن بتواند مفهوم آن درخواست را نیز به کاربر انتقال دهد.
تنوع در انواع محتوا: استفاده از انواع دستهبندیهای یک محتوا میتواند سرگرمکننده بوده و به جذابیت سایت بیافزاید. استفاده همزمان از متن، تصویر یا ویدیو در یک سایت میتواند عامل مهمی در جذب کاربران و مشاهده آن سایت باشد.
به کار بردن عبارت کلیدی مناسب: استفاده از کلمات و عبارتهای کلیدی مهمی که متناسب با موضوع فعالیت سایت باشد. دقیقا همان عبارتی که کاربر در موتورهای جستجو دنبال میکند و الزاما یک کلمه خاص نخواهد بود. این عبارت میتواند همان سوالی باشد که در ذهن کاربر نقش بسته و بهدنبال پاسخ آن است.
تعداد کلمات مناسب در محتوای اثربخش: یک محتوا باید بتواند در کنار بخشهایی که دارد طول مناسبی را برای مدت زمان توقف مناسب کاربر فراهم کند. استفاده از تصویر شاخص مناسب در یک نوشته، محتوای نوشتاری صحیح، ویدیوی مرتبط با نوشته و با مدت زمان کافی، همگی طول یک محتوا را تشکیل میدهند.
لینک کردن عبارات در محتوا: باید در زمان تولید محتوای وب سایت، از لینکدهی داخلی و مراجعه به بخشهای دیگر وب سایت غافل نشویم. این امر مکمل هدف و دلیل اصلی ورود کاربر به وب سایت است.
تولید محتوا برای سایت فروشگاه آنلاین
انواع فعالیت وب سایتها:
در بررسی تولید محتوا در سایت بایستی گفت هر وب سایتی به اقتضای فعالیت و مخاطبین خاصی که دارد، میبایست محتوای مناسبی ایجاد و ارائه نماید.
تولید محتوا برای وب سایت شخصی: وب سایتی که برای معرفی سوابق کاری، بیوگرافی یا دستاوردهای یک شخص ایجاد میشود. علاوه بر استادندارهایی که پیشتر به آنها اشاره شد، باید بخشهای متفاوتی جهت معرفی یک شخص و حرفه آن داشته باشد. بخشهای استاندارد در تولید محتوای سایت شخصی صفحه اصلی، تماس با ما، درباره ما، بیوگرافی و… است.
تولید محتوای سایت سازمانی: شرکتها و سازمانهای خدماتی نیز باید از محتوای مناسب و مرتبط با کسبوکار و صنعت خود جهت جذب بیشتر مشتری و معرفی خدمات خود استفاده کنند. ازمهمترین صفحات آن میتوان به صفحه اصلی، تاریخچه و ارتباط با ما اشاره کرد که حین تولید محتوای سایت در طراحی سایت لحاظ میشود.
تولید محتوای سایت فروشگاهی: برای عرضه محصولات و خدماتی که بهصورت آنلاین به کاربران معرفی خواهد شد، باید توضیح دقیق و قابل فهمی از هر یک ارائه شود. قرار گرفتن منوها و سرویسها در بخشهایی از سایت که بهراحتی در دسترس کاربران قرار بگیرد یکی از اجزای مهم تولید محتوای سایت فروشگاهی است. در نهایت کاربران در کمترین زمان ممکن انتخاب مناسب را انجام داده و خرید خود را نهایی خواهند کرد. صفحه اصلی، سرویسها یا محصولات، عضویت، بخشهای اصلی تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی هستند. در این راستا سایت فروشگاهی آماده ایران هاست به درستی کاربران را برای این امر هدایت نموده است.
تولید محتوای سایت اطلاعرسانی: بولتنها و سایتهای خبری یا فرومهای تبادل اطلاعات کاربران که با توجه به نوع کاربردی که برای افراد دارند، محتوا و بخشهای متنوعی را شامل میشوند. مهمترین بخش این دسته سایتها را نظرات اعضا و کاربران تشکیل میدهد. تولید محتوای سایت برای طراحی این دسته وب سایتها بیشتر شامل صفحه اصلی، درباره ما، ثبتنام و درج نظرات خواهد بود.
تولید محتوای سایت مناسب کاربر
تولید محتوا برای سایت ها از اهمیت خاصی برخوردار است از این رو هیچ گاه به دنبال بهترین سایت های تولید محتوا از قبیل سایت تولید محتوا zyro نباشید به یاد داشته باشید که به تولید محتوا و اشتراکگذاری محتوایی که کاربر و شما آن را ساختهاید، فرصتهای بسیاری را برای موتورهای جستجو و کاربران، جهت پیداکردن و دیدن وب سایت در مقایسه با تولید محتوا در اینترنت فراهم میآورد. در هنگام تولید محتوا برای سایت، از یک فرایند تاییدی مانند CAPTCH برای قرار دادن نظرات و پستهای بازدیدکنندگان سایت خود استفاده نمایید. با این کار اطلاعات صحیح و درستی از افراد ،نه رباتهای موجود در اینترنت، دریافت خواهید کرد. دقت کنید که چه اطلاعات و محتویاتی در اختیار کاربران خود قرار میدهید تا در نتیجه منجر به دریافت نظرات مثبت و مناسبی از آنها شود و نکته آخر اینکه محتوایی را منتشر کنید که هم خود باور دارید و هم کاربر بهدنبال آن است.
تولید محتوا چیست؟
و چرا به تولید محتوای متنی نیاز داریم؟
همین بالا مثال چکه کردن شیر را زدیم. بیایید فرض کنیم همین موضوع را جست و جو کردید و گوگل به شما صفحه ای را پیشنهاد داد که راهکار خیلی خوبی به شما داده است. انواع شیر را به شما توضیح می دهد و در نهایت با لبخند ادامه می دهد که اگر مشکل دیگری در مورد شیرآلات منزلتان داشتید، روی کمک ما حساب کنید. آیا این مطلب و باز شدن گره مشکلتان به شما حسی از جنس اعتماد نداد؟
تولید محتوا متنی
علاوه بر این حس اعتماد به ویترینی نگاه کنید که گوگل در اختیار شما قرار داده است تا مخاطب رد شود و شما را ببیند. نمی خواهید در این ویترین سهمی داشته باشید؟ پس باید به تولید محتوا ، مخصوصا تولید محتوا متنی متوسل شوید. مخاطب محتوای شما را می بیند، مشتاق می شود و در ادامه واکنشی از جنس خرید، کامنت یا به اشتراک گذاری خواهد داشت. برای کسی که به وبسایت شما سر می زند هم همین موضوع صادق است. این موضوع اولین اصل استراتژی افزایش همراهی مشتری با سایت شما (Engagement) فارغ از یک محتوای خاص است. مشتری فارغ از اینکه از چه کانالی به وبسایت شما دست پیدا کرده (جست و جو، کارت ویزیت، ادوردز، معرفی افراد و …) به دنبال محتوا می گردد.
این جواب برای این سوال کافی ولی خلاصه بود. بیایید کمی عمیق تر شویم. مهم ترین محتوای تولید شده در فضای اینترنت عبارتند از محتوای متنی، محتوای ویدیویی، محتوای عکسی که در جدول زیر با شاخص های مختلفی با یکدیگر مقایسه شده اند.
محتوای ویدیویی محتوای عکسی محتوای متنی
بالا پایین متوسط زمان درگیری مخاطب
بالا پایین بالا میران توجه مخاطب
بالا متوسط پایین هزینه تولید
پایین پایین بالا تاثیر در سئو
بالا متوسط پایین هزینه دسترسی
برای مخاطب
(هزینه اینترنت)
با توجه به اطلاعات این جدول تولید محتوای متنی بهترین انتخاب برای تولید محتوای وبسایت است که خود به انواع مختلفی از تولید محتوای متنی تقسیم می شود.. این نوع تولید محتوا عموما به همراه عکسی مربوط به تولید محتوای انجام شده می آید که بر اساس جدول دومین اولویت وبمستر ها برای تولید محتوا است. شاید دلیل گوگل برای ارج نهادن به محتوای متنی برای رنک دهی به وبسایت ها هم بر اساس چیزی شبیه به این جدول است. خدا را چه دیدید؟!
انتشار محتوا تاریخچه ای طولانی در اینترنت دارد. اساس شکل گیری ارتباطات در همین انتشار محتوا بوده که در انسانهای اولیه با روشن کردن دود و حک تصویر شکار روی سنگها نمود پیدا کرده بود و حالا ما به عنوان انسان هایی مدرن، راهکارهای مختلفی پیش گرفته ایم ولی همچنان متن و گفتار، اساس تولید محتوا است. سایت های بزرگی مانند Blogger در سطح جهانی و Blogfa در ایران خدمات انتشار محتوای متنی را مدت ها ارائه می دادند و حالا این مسیر به سمت بسترهای بزرگتری پیشرفت کرده است. بزرگترین این غول ها Medium در سطح جهانی و Virgool در ایران است. یک صفحه از این وبسایت ها که با یک پس زمینه سفید و ابزار بسیار ساده و اندازه فونت و بارگزاری عکس تمام دغدغه شما را معطوف به کیفیت محتوایتان می کند.
نتیجه : مردم دنبال حرف حساب هستند. تکنولوژی هم دنبال پیدا کردن حرف حساب است. پس باید حرف حساب بزنیم! اما معیار های حرف حساب در تولید محتوای متنی چیست؟
یکی از اساسیترین بخشهای وب سایت محتوای آن است. یک محتوای جذاب و کاربرپسند موجب توقف بیشتر کاربر در یک وب سایت خواهد شد. همچنین افزایش سئو سایت (افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستوجو) و اصطلاحا بهینهشدن سئوی سایت را نیز به همراه دارد. برای تولید محتوا سایت در طراحی باید ابتدا هدف خود از درج آنرا مشخص کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که تولید محتوای سایت چیست؟ آیا این محتوا با نوع فعالیت وب سایت ما سازگاری دارد؟ آیا کاربر برای رسیدن به این محتوا به اینترنت مراجعه کرده است؟
تاثیر تولید محتوا بر SEO
پاسخ به نیازهای یک کاربر موجب ترغیب آن به بازدید از بخشهای دیگر سایت نیز خواهد شد. حال تصور کنید که شما یک وب سایت فروشگاهی دارید و این توقف بازدیدکنندگان علاوه بر اینکه به رشد سئوی سایت شما منجر میشود، مشوق خرید و استفاده آنها از خدمات شما نیز خواهد شد.
تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد ؟
پس هر متن، تصویر، فیلم، صوت و… که بهمنظور انتقال مفاهیم در یک وب سایت قرار میگیرد و موجب بازدید کاربر از آن سایت میشود، “محتوا” نام دارد. فرایندی که به ایجاد این محتوا میانجامد نیز “تولید محتوا” نامیده میشود. در نتیجه اهداف تولید محتوایی که مرتبط با اهداف سایت بوده و از نظر مخاطب ارزش مطالعه را داشته باشد، مهمترین هدف یک سایت است. بسیار مهم است که بتوانیم با ایجاد یک محتوای مناسب به رشد کسب و کار آنلاین خود کمک کنیم و در کنار آن، نیاز کاربر را نیز برآورده نماییم.از این رو در ادامه مقاله به بررسی انواع محتوا چیست می پردازیم.
نظرسنجی از مخاطبان
دسته بندی و انواع تولید محتوای سایت از نظر ساختاری تولید محتوا
انواع محتوا تنها شامل نوشتهها و متون مندرج در سایت نیست و دستهبندی گستردهای در دنیای اینترنت دارد که پرکاربردترین آنها بدین شرح هستند:
۱- محتوای نوشتاری
همین متنی که تا اینجا خوانده اید نمونهی یک محتوای متنی است. بیشتر وبسایتها محتواهای نوشتاری را برای مخاطبان و کاربران خود بارگذاری میکنند. این نوع از محتوا نیازمند اصول و رعایت نکات خاص است که تولید کننده محتوا در نظر می گیرد.
۲- محتوای صوتی
شاید شنیده باشید که میگویند: “تنها صداست که میماند” این جمله نشانگر آن است که فایلهای صوتی در تولید محتوای وبسایت میتوانند نقش مهمی داشته باشند. این نوع از محتوا، در سالهای اخیر برای انواع و
به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه محتوای همیشه سبز چیست مقاله ما را مطالعه نماییدو
۳- تولید محتوای تصویری
خودِ شما زمانی که یک مطلب را در کنار یک تصویر مرتبط به آن میبینید بیشتر لذت میبرید یا صرفا با خواندنِ نوشته ها؟! گاهی توضیح و شرح یک مطلب رسا نیست و مخاطب نمیتواند مفهوم مورد نظر نویسنده را درک کند. محتواهای تصویری یا اینفوگرافیک میتوانند در این زمینه موثر واقع شوند. گاهی یک تصویر بیشتر از هزار کلمه و حتی مقاله میتواند پیام خود را منتقل سازد. بهعبارت دیگر، محتوای تصویری که به شکل عکس، نقشه، دیاگرام، نمودار و… است، مجموعهای از دادهها و اطلاعات پیچیده را بهگونهای نشان میدهد که پیام به شیوهای سریع و قابل فهم به مخاطب منتقل گردد.
۴- محتوای صوتی ـ تصویری
محتواهای صوتی ـ تصویری در قالب فایلهای ویدئویی ارائه میگردد. در دیگر محتواها، تنها با ذکر نام و یا بیان یک مطلب میتوان پیام خود را به مخاطب و بازدیدکننده منتقل کرد، این در حالی است که در ویدئوها بازدیدکننده بی واسطه با منبع اصلی ارتباط برقرار مینماید و از این رو با اعتماد بیشتری محتوای سایت را دنبال میکند.
حال که با انواع محتوا آشنا شدیم میخواهیم گام اصلی را برداریم. چگونه محتوای وب سایت خود را ایجاد نماییم؟
تولید محتوا صوتی و تصویری
۷ نکته کلیدی در تولید محتوای سایت کاربرپسند:
هدف از تولید محتوای سایت: باید مخاطبان، علایق و نیازهای آنها را بهخوبی بشناسیم و بدانیم هدف از تولید محتوا برای سایت چیست و قرار است در نهایت به چه نتیجهای دست یابیم.
تازگی و بکر بودن: ایجاد محتوای جدیدی که کاربر را به سمت مشاهده سایت بکشاند و اصطلاحا آنرا میخکوب کند.
جذاب بودن محتوا: استفاده از اینفوگرافیک و تصاویر جذاب با با رنگ و لعاب خاص که علاوه بر چشمنواز بودن بتواند مفهوم آن درخواست را نیز به کاربر انتقال دهد.
تنوع در انواع محتوا: استفاده از انواع دستهبندیهای یک محتوا میتواند سرگرمکننده بوده و به جذابیت سایت بیافزاید. استفاده همزمان از متن، تصویر یا ویدیو در یک سایت میتواند عامل مهمی در جذب کاربران و مشاهده آن سایت باشد.
به کار بردن عبارت کلیدی مناسب: استفاده از کلمات و عبارتهای کلیدی مهمی که متناسب با موضوع فعالیت سایت باشد. دقیقا همان عبارتی که کاربر در موتورهای جستجو دنبال میکند و الزاما یک کلمه خاص نخواهد بود. این عبارت میتواند همان سوالی باشد که در ذهن کاربر نقش بسته و بهدنبال پاسخ آن است.
تعداد کلمات مناسب در محتوای اثربخش: یک محتوا باید بتواند در کنار بخشهایی که دارد طول مناسبی را برای مدت زمان توقف مناسب کاربر فراهم کند. استفاده از تصویر شاخص مناسب در یک نوشته، محتوای نوشتاری صحیح، ویدیوی مرتبط با نوشته و با مدت زمان کافی، همگی طول یک محتوا را تشکیل میدهند.
لینک کردن عبارات در محتوا: باید در زمان تولید محتوای وب سایت، از لینکدهی داخلی و مراجعه به بخشهای دیگر وب سایت غافل نشویم. این امر مکمل هدف و دلیل اصلی ورود کاربر به وب سایت است.
تولید محتوا برای سایت فروشگاه آنلاین
انواع فعالیت وب سایتها:
در بررسی تولید محتوا در سایت بایستی گفت هر وب سایتی به اقتضای فعالیت و مخاطبین خاصی که دارد، میبایست محتوای مناسبی ایجاد و ارائه نماید.
تولید محتوا برای وب سایت شخصی: وب سایتی که برای معرفی سوابق کاری، بیوگرافی یا دستاوردهای یک شخص ایجاد میشود. علاوه بر استادندارهایی که پیشتر به آنها اشاره شد، باید بخشهای متفاوتی جهت معرفی یک شخص و حرفه آن داشته باشد. بخشهای استاندارد در تولید محتوای سایت شخصی صفحه اصلی، تماس با ما، درباره ما، بیوگرافی و… است.
تولید محتوای سایت سازمانی: شرکتها و سازمانهای خدماتی نیز باید از محتوای مناسب و مرتبط با کسبوکار و صنعت خود جهت جذب بیشتر مشتری و معرفی خدمات خود استفاده کنند. ازمهمترین صفحات آن میتوان به صفحه اصلی، تاریخچه و ارتباط با ما اشاره کرد که حین تولید محتوای سایت در طراحی سایت لحاظ میشود.
تولید محتوای سایت فروشگاهی: برای عرضه محصولات و خدماتی که بهصورت آنلاین به کاربران معرفی خواهد شد، باید توضیح دقیق و قابل فهمی از هر یک ارائه شود. قرار گرفتن منوها و سرویسها در بخشهایی از سایت که بهراحتی در دسترس کاربران قرار بگیرد یکی از اجزای مهم تولید محتوای سایت فروشگاهی است. در نهایت کاربران در کمترین زمان ممکن انتخاب مناسب را انجام داده و خرید خود را نهایی خواهند کرد. صفحه اصلی، سرویسها یا محصولات، عضویت، بخشهای اصلی تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی هستند. در این راستا سایت فروشگاهی آماده ایران هاست به درستی کاربران را برای این امر هدایت نموده است.
تولید محتوای سایت اطلاعرسانی: بولتنها و سایتهای خبری یا فرومهای تبادل اطلاعات کاربران که با توجه به نوع کاربردی که برای افراد دارند، محتوا و بخشهای متنوعی را شامل میشوند. مهمترین بخش این دسته سایتها را نظرات اعضا و کاربران تشکیل میدهد. تولید محتوای سایت برای طراحی این دسته وب سایتها بیشتر شامل صفحه اصلی، درباره ما، ثبتنام و درج نظرات خواهد بود.
تولید محتوای سایت مناسب کاربر
تولید محتوا برای سایت ها از اهمیت خاصی برخوردار است از این رو هیچ گاه به دنبال بهترین سایت های تولید محتوا از قبیل سایت تولید محتوا zyro نباشید به یاد داشته باشید که به تولید محتوا و اشتراکگذاری محتوایی که کاربر و شما آن را ساختهاید، فرصتهای بسیاری را برای موتورهای جستجو و کاربران، جهت پیداکردن و دیدن وب سایت در مقایسه با تولید محتوا در اینترنت فراهم میآورد. در هنگام تولید محتوا برای سایت، از یک فرایند تاییدی مانند CAPTCH برای قرار دادن نظرات و پستهای بازدیدکنندگان سایت خود استفاده نمایید. با این کار اطلاعات صحیح و درستی از افراد ،نه رباتهای موجود در اینترنت، دریافت خواهید کرد. دقت کنید که چه اطلاعات و محتویاتی در اختیار کاربران خود قرار میدهید تا در نتیجه منجر به دریافت نظرات مثبت و مناسبی از آنها شود و نکته آخر اینکه محتوایی را منتشر کنید که هم خود باور دارید و هم کاربر بهدنبال آن است.
تولید محتوا چیست؟
و چرا به تولید محتوای متنی نیاز داریم؟
همین بالا مثال چکه کردن شیر را زدیم. بیایید فرض کنیم همین موضوع را جست و جو کردید و گوگل به شما صفحه ای را پیشنهاد داد که راهکار خیلی خوبی به شما داده است. انواع شیر را به شما توضیح می دهد و در نهایت با لبخند ادامه می دهد که اگر مشکل دیگری در مورد شیرآلات منزلتان داشتید، روی کمک ما حساب کنید. آیا این مطلب و باز شدن گره مشکلتان به شما حسی از جنس اعتماد نداد؟
تولید محتوا متنی
علاوه بر این حس اعتماد به ویترینی نگاه کنید که گوگل در اختیار شما قرار داده است تا مخاطب رد شود و شما را ببیند. نمی خواهید در این ویترین سهمی داشته باشید؟ پس باید به تولید محتوا ، مخصوصا تولید محتوا متنی متوسل شوید. مخاطب محتوای شما را می بیند، مشتاق می شود و در ادامه واکنشی از جنس خرید، کامنت یا به اشتراک گذاری خواهد داشت. برای کسی که به وبسایت شما سر می زند هم همین موضوع صادق است. این موضوع اولین اصل استراتژی افزایش همراهی مشتری با سایت شما (Engagement) فارغ از یک محتوای خاص است. مشتری فارغ از اینکه از چه کانالی به وبسایت شما دست پیدا کرده (جست و جو، کارت ویزیت، ادوردز، معرفی افراد و …) به دنبال محتوا می گردد.
این جواب برای این سوال کافی ولی خلاصه بود. بیایید کمی عمیق تر شویم. مهم ترین محتوای تولید شده در فضای اینترنت عبارتند از محتوای متنی، محتوای ویدیویی، محتوای عکسی که در جدول زیر با شاخص های مختلفی با یکدیگر مقایسه شده اند.
محتوای ویدیویی محتوای عکسی محتوای متنی
بالا پایین متوسط زمان درگیری مخاطب
بالا پایین بالا میران توجه مخاطب
بالا متوسط پایین هزینه تولید
پایین پایین بالا تاثیر در سئو
بالا متوسط پایین هزینه دسترسی
برای مخاطب
(هزینه اینترنت)
با توجه به اطلاعات این جدول تولید محتوای متنی بهترین انتخاب برای تولید محتوای وبسایت است که خود به انواع مختلفی از تولید محتوای متنی تقسیم می شود.. این نوع تولید محتوا عموما به همراه عکسی مربوط به تولید محتوای انجام شده می آید که بر اساس جدول دومین اولویت وبمستر ها برای تولید محتوا است. شاید دلیل گوگل برای ارج نهادن به محتوای متنی برای رنک دهی به وبسایت ها هم بر اساس چیزی شبیه به این جدول است. خدا را چه دیدید؟!
انتشار محتوا تاریخچه ای طولانی در اینترنت دارد. اساس شکل گیری ارتباطات در همین انتشار محتوا بوده که در انسانهای اولیه با روشن کردن دود و حک تصویر شکار روی سنگها نمود پیدا کرده بود و حالا ما به عنوان انسان هایی مدرن، راهکارهای مختلفی پیش گرفته ایم ولی همچنان متن و گفتار، اساس تولید محتوا است. سایت های بزرگی مانند Blogger در سطح جهانی و Blogfa در ایران خدمات انتشار محتوای متنی را مدت ها ارائه می دادند و حالا این مسیر به سمت بسترهای بزرگتری پیشرفت کرده است. بزرگترین این غول ها Medium در سطح جهانی و Virgool در ایران است. یک صفحه از این وبسایت ها که با یک پس زمینه سفید و ابزار بسیار ساده و اندازه فونت و بارگزاری عکس تمام دغدغه شما را معطوف به کیفیت محتوایتان می کند.
نتیجه : مردم دنبال حرف حساب هستند. تکنولوژی هم دنبال پیدا کردن حرف حساب است. پس باید حرف حساب بزنیم! اما معیار های حرف حساب در تولید محتوای متنی چیست؟