مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام رشت
- تاریخ :
- دسته بندی : آموزشگاه / طراحی سایت
- بـازدید : 835
- نظـرات : 0
- نـویسنده : javadtaeb
مدیریت پیج اینستاگرام
امروزه اینستاگرام به یکی از معروف ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. ادمین اینستاگرام به طوری که تمام برندهای معروف صفحه ای در اینستاگرام دارند. در صورتی که شما کسب و کار کوچکی داشته باشید، می توانید با ورود به اینستاگرام آن را ارتقاء ببخشید و به شهرت برسانید. همچنین بسیاری از افراد بدون داشتن کسب و کار و تنها از طریق دریافت پول تبلیغات، درآمد و پول به دست می آورند. بنابراین اینستاگرام می تواند یک روش عالی برای افزایش درآمد باشد، اما برای اینکه به این درآمد برسید، بایستی اینستاگرام خود را مدیریت کنید.چرا اینستاگرام مهم است؟
شاید از خودتان بپرسید برای چه باید عضو اینستاگرام شد یا چرا عضویت در اینستاگرام اهمیت دارد؟ برای پاسخ به این سؤال ها، به آمارهای زیر توجه فرمایید:
- هر ماه یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می کنند
- حدود ۸۸% کاربران اینستاگرام در خارج از آمریکا هستند
- ۷۱% کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال عضو دارند
- ۷۲% نوجوانان آمریکا از اینستاگرام استفاده می کنند
- ۳۵% از افراد بالغ که آنلاین هستند، از اینستاگرام استفاده می کنند
آمار های مشاهده و بازدید اینستاگرام
- ۲۲% کاربران اینستاگرام، حداقل یک بار در روز به آن سر می زنند.
- ۳۸% کاربران اینستاگرام چندین بار در طول روز آن را بررسی می کنند.
- ۲۵% افرادی که گوشی هوشمند دارند، از اینستاگرام استفاده می کنند.
بهترین روش برای مدیریت اینستاگرام
- پیشنهاد میکنیم برای مدیریت اینستاگرام خود به سراغ شرکتهای تخصصی که خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه میکنند، مراجعه کنید. زیرا باید به این مساله توجه کنید که تنها شما نیستید که به قابلیت بالای اینستاگرام در جذب مشتری پی بردهاید! رقبای شما متوجه شدهاند که مزایای تبلیغات دیجیتال چیست و در این پلتفرم حضور دارند و در پی معرفی محصولات و خدمات خود به کاربران هستند.
- بنابراین باید با یک برنامه از پیش تعیین شده اینستاگرام خود را مدیریت کنید تا با صرف هزینهای معقول، برند خود را در معرض دید عموم قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از ابزارهای مدیریت اینستاگرام، مجانی نیستند و برای برندها به صرفه نیست که از این ابزارها استفاده کنند. بنابراین بهترین راه، مراجعه به آژانسهای تبلیغاتی است که این ابزارها را به صورت حرفهای در اختیار دارند.
تولید محتوای متنی و تولید محتوای تصویری
تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های مدیریت می باشد. تیم “مشتری من” با در نظر گرفتن محصولات و خدمات شما و همچنین سلیقه مخاطب محتوایی منحصر به فرد و جذاب تولید می کند. سپس آن را در اینستاگرام (و در بهترین زمان) به اشتراک می گذارد.
معرفی ۱۰ ابزار مدیریت اینستاگرام
SocialCaptain
برای جذب فالوور در اینستاگرام در ابتدا باید به تعامل با آنها بپردازید. اما همانطور که میدانید لایک کردن صفحات مختلف و کامنت گذاشتن به صورت دستی کار بسیار زمان بری است. بنابراین یک ابزار مدیریت اینستاگرام مانند SocialCaptain به شما کمک میکند تا به سریعترین شکل ممکن با دیگر اکانتهای اینستاگرام تعامل داشته باشید.SocialCaptain با استفاده از هوش مصنوعی، کاربرانی را مخاطب قرار میدهد که هم راستای برند شما هستند. شما میتوانید از این ابزار برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و حتی فالو کردن افرادی که جزو مخاطبان برندتان هستند استفاده کنید.
Hootsuite
Hootsuite یک ابزار برنامه ریزی برای مدیریت اینستاگرام است. در حال حاضر ابزارهای زیادی برای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی وجود دارند اما Hootsuite به راحتی میتواند با این ابزارها رقابت کند. شما میتوانید تمامی پلتفرمهای شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام Instagram، فیس بوک Facebook، یوتیوب Youtube، لینکدین linkedin، توییتر twitter و پینترست pinterest را از طریق یک داشبورد اختصاصی مدیریت کنید.Hootsuite به عنوان یک ابزار مدیریت اینستاگرام این قابلیت را در اختیارتان قرار میدهد تا محتوای خود را مستقیما از طریق این ابزار در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، خواهید توانست محتوای مخصوص به سایر شبکه های اجتماعی را نیز در Hootsuite برنامه ریزی کنید تا در زمان مشخص به انتشار آنها بپردازید.
Grum
Grum نیز مشابه Hootsuite یک ابزار برنامه ریزی است که تمرکز اصلی آن بر روی اینستاگرام است. اگر عمده فعالیت شما در شبکههای اجتماعی منحصر به اینستاگرام میشود، برخی از قابلیتهای Grum برایتان جذاب خواهد بود. برای مثال شما میتوانید محتوای مورد نظرتان را در آن قرار دهید تا در تاریخ مورد نظرتان بدون نیاز به تایید دوباره منتشر شود (برخلاف Hootsuite)یک قابلیت کاربردی دیگر در Grum این است که شما میتوانید اولین کامنت از پستتان را به خودتان اختصاص دهید. برای مثال به جای اینکه هشتگها را در کپشن بنویسید، میتوانید آنها در کامنت اول وارد کنید تا چهره پستتان بهتر شود.
Tailwind
Tailwind یک ابزار مدیریت چندکاره برای اینستاگرام و پینترست است. برنامه ریزی برای ارسال پست، داشتن ابزارهای آنالیز داده، مدیریت محتوای UGC، بررسی هشتگها و مدیریت مخاطبان تنها بخشی از قابلیتهای این ابزار هستند.Hashtracking
برای اینکه در اینستاگرام موفق شوید باید با دقت اطلاعات صفحه خود را بررسی کنید. Hashtracking یک ابزار مدیریت اینستاگرام است که به شما کمک میکند تا با بررسی عملکرد و محتوای تولید شده، مسیر پیشرفتتان را هموار کرده و کمپینهای بهتری برگزار کنید.آیا تا به حال به این مساله توجه کردهاید که بسیاری از برندهای بزرگ و موفق در پستهای اینستاگرام خود از یک طیف رنگی ثابت و مشخص استفاده میکنند؟ این ترندی است که به دلیل کاربردی بودن آن طرفداران زیادی دارد. Hashtracking اخیرا قابلیتی به نام ColorTracking را به مجموعه ابزارهای خود اضافه کرده است که از طریق آن میتوانید نتایج مربوط به تحلیل دادههای هر پست را بر اساس ترکیب رنگی دسته بندی کرده و مشاهده کنید که کدام رنگها باعث تعامل بیشتر مخاطبانتان میشوند.
Minter
Minter هم نوعی ابزار مدیریت اینستاگرام است، اما تفاوت آن با ابزارهای قبلی در این است که شما علاوه بر مدیریت صفحه خود، میتوانید فعالیت صفحات مربوط به رقبایتان را نیز بررسی کنید. با تحلیل دقیق برندهای مشهور در زمینه کاری شما، میتوانید استراتژی بازاریابی خود در اینستاگرام را پایهریزی کرده و از ترندهای روز استفاده کنید.Boost
اینستاگرام همواره به عنوان یک پلتفرم ارزشمند در جهت معرفی و نمایش برند به مخاطبان شناخته شده است، اما در زمینه استفاده فروشگاهی از آن در قالب یک Marketplace چندان موفق عمل نمیکند، زیرا شما در کپشن اینستاگرام اجازه ندارید آدرس وبسایت خود را به شکل URL قابل کلیک شدن نمایش دهید. تنها و تنها در بیو اینستاگرام میتوان چنین لینکی قرار داد. این مساله نرخ تبدیل کاربران را تا حد زیادی کاهش میدهد.Crowdfire
Crowdfire یک اپ مدیریت شبکه های اجتماعی است که قابلیتهای زیادی را ارائه میکند. برنامه ریزی ارسال پست، محافظت از محتوا، مدیریت فالوورها و اطلاعات آماری بخشی از قابلیتهایی است که از طریق این اپ در اختیار شما قرار میگیرد.Crowdfire را میتوانید بر روی پلتفرمهای مهمی از جمله فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، پینترست، لینکدین، وردپرس، شاپیفای، ویمو و … فعال کنید. علاوه بر این اکستنشن کروم Crowdfire نیز به شما کمک میکند تا هر لحظه تنها با دو کلیک هر صفحهای را به اکانتهای شبکههای اجتماعی خود در این ابزار اضافه کنید.
Repost
محتوای ریپست Repost هم اکنون بخش مهمی از فعالیت برندها در اینستاگرام را تشکیل میدهد. بسیاری از برندها در راستای به اشتراک گذاری محتوای UGC که توسط مشتریان، علاقهمندان و فالوورهای آنها در اینستاگرام قرار گرفته است از ابزار Repost استفاده میکنند.با استفاده از Repost شما میتوانید عکس یا ویدیو مورد نظر خود را به همان شکل و با استفاده از نام پدید آورنده اصلی آن، در صفحه خود به اشتراک بگذارید. استفاده از Repost به مخاطبانتان انگیزه میدهد تا عکسهایی در رابطه با حوزه کاری شما را در صفحه خود قرار دهند و به این ترتیب ارتباط مستقلی میان شما و مخاطبان شکل میگیرد.
Over
این ابزار در راستای افزودن خلاقیت به پستهای شما طراحی شده است. شما از طریق Over میتوانید محتوای تصویر خود را ادیت کرده و به آن فیلترهای مختلفی اضافه کنید. همچنین امکان ویرایش کپشن نیز در آن وجود دارد.علاوه بر این تعداد زیادی تمپلیت آماده در Over وجود دارد تا به راحتی و با انتخاب تصاویر مرتبط برای صفحه خود تولید محتوا انجام دهید. این برنامه به استوری اینستاگرام نیز متصل میشود و از این طریق میتوانید با تولید محتوای جذاب و به اشتراک گذاری آن در استوری، مخاطبان بیشتری را جذب کنید.